Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vandskade - herligt!

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

Re: Vandskade - herligt!

Indlæg af pendec » 18 maj 2016 19:55

Det ville være lækkert med et selskab hvor regler og undtagelser var mere gennemskuelige og når nye erfaringer kom til, så ville selskabet da dele det med alle, så de vidste om man dækkes på det område.

Da jeg søgte rundt, så erfarede jeg at mit hus som er fra 1898, slet ikke kunne forsikres hos IF , de mente nemlig huset var for gammelt og de ikke ville dække huse som vistnok var fra før 1920. Så sikke en jungle, Alka sagde intet, Alm.brand var også med på det, så hvorfor lige IF og hvilken statistik har fortalt dem at før 1920, så er det lorte ejendomme ;)


xkfc

Re: Vandskade - herligt!

Indlæg af xkfc » 18 maj 2016 21:18

pelle skrev:Ja. Det er sku en jungle.. Hvorfor er det lige deres taksator ved mere end skorstensfejeren ??..

Vi burde sku lave vores egen forsikringsselskab..Det burde kunne lade sig gøre,hvis man vel og mærke ikke skylder penge til en kreditforening..
Man kan heller ikke sige at han ved mere end skorstensfejeren, men ligesom betingelserne i bilforsikringerne er forskellige, så er brandforsikringerne også forskellige. Derfor ved de bedst i forhold til hvis man vil have at forsikringen dækker i tilfælde af skader.

Mange forsikringsselskaber skal tjene penge til aktionærene, og der er jo kun et sted at tage fra.
GF er dog ejet af forsikringstagerne,og er er meget tæt på dit ønske om et lokalt selskab.. alligevel kan de ikke klare sig på prisen og betingelserne på mine forsikringer, MYSTISK.

Jeg syntes at have erfaret at priserne er utrolig tæt når betingelserne er de samme. Dog skiller et selskab sig ud. LB. men der kan man ikke sådan komme ind uden at have en lærer i familien. surt.
Jeg har dog fundet en smutvej, man melder sig ind i FDM, tegner FDMforsikring, de styrer det nemlig ikke selv, det foregår igennem LB, men hov, hvad sker der når man får prisen på sine forsikringer? man erfarer at priserne er ganske tæt på alle andre forsikringsselskaber. æv bæv.

Besvar