Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
pendec

Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Indlæg af pendec » 18 mar 2016 22:27

Jeg fik denne information på email,

http://www.vvs-eksperten.dk/gratis-isolering

Hvordan udfylder man selve skama og antal meter / faktor og valget af rør isolering?

Så sidder jeg og tygger lidt på de sidste linjer i teksten.

Hvis det i en stikprøve viser sig, at de oplyste energibesparende forbedringer, ikke er korrekte,
eller at energibesparelsen er solgt/afgivet til anden side, kan TREFOR Energi A/S sende en regning på det tidligere udbetalte beløb/isolering + ekspeditionsgebyr på 1.000 kr.


De mener vel ikke at hvis man tager ned og henter rørisoleringen, som gives gratis (på vilkår), så kan man risikere at få en regning hvis de mener besparelse ikke blev opnået? Hvordan skal man forholde sig til deres vurdering og ud fra hvilket synspunkt?

Årsag til interesse, er jeg fik min isolering fjernet, da jeg havde sat det forkert, og nu synes jeg , at forsøget måske skulle gentages. Jeg kan også se at min bio18 muligvis kan isoleres lidt bedre med de trådmåtter de nævner? Der sidder vist rockwool i siderne idag.

Jeg har kun ca. 80cm skorstensrør i rummet, der burde isolering vel droppes (det mente skorstensfejeren).


bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Indlæg af bennylar » 18 mar 2016 23:13

Det er da lidt mere bøvlet end da jeg fik rørskåle i Bauhaus, da havde de bare en seddel som man udfyldte, med antal meter man skulle bruge, samt adresse og navn.
Jeg har så aldrig set eller hørt mere angående kontrol.

tror der herinde var en der skrev at man selv kunne hente et større beløb hjem, ved selv at søge tilskud...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

pendec

Re: Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Indlæg af pendec » 19 mar 2016 00:20

bennylar skrev:tror der herinde var en der skrev at man selv kunne hente et større beløb hjem, ved selv at søge tilskud...
Well, en idé avler en anden, så mon ikke man skulle undersøge det du siger der og se om der er flere penge at hente ved at henvende sig selv direkte til mulige interesserede.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Indlæg af Hjemme teori » 19 mar 2016 08:41

Jeg har intet mod at folk benytter sig af disse tilbud og at vi skal spare på energien.

Men de spare metoder vi bruger i dag med køb og salg af CO2 kvoter er altså kejserens nye klær. Det eneste der vist rigtig opnås er vist momssvindel i stor stil. Da der kan skrives en masse regninger for immaterielle ting i en fart. (måske hvis nemo var her endnu, vi kunne have fået en lang tråd ud af emnet)
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Indlæg af Brandsen » 19 mar 2016 20:28

Halløj i forum,

Arh, det er vel grundlæggende en fin tanke der ligger bagved, altså at de mest CO2 forurenene virksomheder
er blevet pålagt at skulle reducere deres udslip år for år.

Men, samtidigt er det muligt at handle CO2 kvoter.

Så konsekvensen er, at hvis f.eks el-selskabet skal bruge kr 2,- for at reducere deres CO2 forbrug som pålagt,
men kan købe CO2 besparelsen for kr 1,- af dig, ved at du isolerer med rørskåle, ja så gør de naturligvis det.

Logikken bag ved f.eks gratis rørskåle, tilskud til udskifting af Salamander kedel med ny pillegnasker, osv osv
er dermed ret simpel : du udfører det CO2 besparende arbjde, et firma køber besparelsen af dig kr kr 1,-
og sælger det for kr 1.50 til virksomheder der skal reducere deres CO2, som ellers selv skulle bruge
kr 2,- for at opnå samme CO2 besparelse. Hokus pokus.

Sådan set fint nok med mig, at vi finder CO2 besparelser, der hvor de er nemmest og biligst at realisere.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


pendec

Re: Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Indlæg af pendec » 19 mar 2016 20:54

Ingen forslag til hvordan papiret ellers udfyldes, eller må jeg ringe til vvs-eksperten og få en forklaring ;) Teknisk ift. hvad de ønsker af en?

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Gratis rørisolering - Nogen som har styr på denne?

Indlæg af DBS » 19 mar 2016 21:13

Prøv evt. Også at kikke på hedestoker.dk



Besvar