regler omkring malerarbejde udførelse

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af BWJ »

Få foretaget syn og skøn http://www.malermestre.dk/Standard/Priv ... dning.aspx og tjek om ikke du har retshjælp på din husforsikring, så du på nær selvrisikoen holdes skadesløs ved en retslig tvist.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen »

Vi har kun skrevet over mail, hvor jeg har gjort det klar for ham:

ikke tilfredstillende malerarbejde

ødelagt græsplæne

og ville ikke betale noget før overstående var lavet, eller givet en kompentation svarende til hvad det ville koste at få en anden til at lave det, men det afviser han og sender mig så en rykker..
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen »

jeg ved jo ikke om han er medlem af danske malermestre, så kan jeg vel ikke bruge det??
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen »

Og må han godt sende en rykker, når jeg har afvist betalingen pga vores tvist???

Rykkergebyrer fra private erhvervsdrivende
Reglerne er reguleret i renteloven. Her fremgår det, hvor stort rykkergebyret må være, hvor mange gebyrer der må opkræves, og hvor lang tid der skal gå mellem de opkrævede gebyrer. Der må kun opkræves et rykkergebyr, hvis der er fremsendt en rykkerskrivelse. Det kan fx være et brev eller en e-mail. Der skal også være en rimelig grund til at sende en gebyrbelagt rykker. Det er fx ikke rimeligt, hvis sagen er under behandling ved et klagenævn, hvis forbrugeren er fremkommet med rimelige indsigelser mod kravet eller har afvist at betale.

for læser jeg dette tyder det på han ikke må???
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen »

Regler for rykkergebyrer
Rykkerskrivelser med rykkergebyr er generelt det allerførste skridt på vejen til at få inddrevet en gæld, og når en sag når til HornskovVindberg, er der normalt allerede afsendt en række rykkerskrivelser. Der er dog en række regler for disse rykkere, og det er vigtigt at følge dem. Derfor vil vi her redegøre for, hvad man må, og hvad man kan.


Regler for rykkergebyrer
Hvad må man?

Reglerne om rykkergebyrer og lignende følger af bekendtgørelse af lov om renter ved forsinket betaling m.v., § 9b, stk. 2.

Her fremgår det, at der kan kræves et rykkergebyr på højst 100 kr. inkl. moms for hver rykkerskrivelse. Man må dog højst sende 3 skrivelser pålagt rykkergebyr vedrørende samme ydelse. Man må gerne sende flere rykkere, men så skal de være uden rykkergebyr.

Som kreditor har man altså ret til at udsende 3 gebyrbelagte rykkere. Gebyrene må højest være på 100,00 kr. pr. rykker. Der skal desuden gå minimum 10 dage mellem hver rykkerskrivelse, hvis rykkeren er tillagt gebyr. Hvis skyldneren siger, at han ikke vil betale beløbet og kommer med indsigelser, er det ikke tilladt fortsat at sende rykkere med gebyr. Så snart skyldneren kommer med indsigelser mistes denne ret, og kravet kan ikke længere inddrives via inkasso. Så må man enten opgive kravet, kontakte en advokat eller kontakte HornskovVindberg.


Hvad kan man?

Reglerne begrænser antallet af rykkere, der kan sendes med gebyr, samt hvor kort tid, der må være imellem disse. Mange vælger også at benytte sig af rykkere uden gebyr. Der gælder ingen begrænsninger for hvor mange rykkere uden gebyr, der må sendes, så længe rykkerne ikke får karakter af chikane.

Loven begrænser rykkergebyret til 100,00 kr. pr. rykker, men dette er et maksimum. Der er altså intet, der forhindrer at man fremsender rykkere med et rykkergebyr på under 100,00 kr. Man skal være opmærksom på, at dette stadig tæller med i de maksimalt tre gebyrbelagte rykkere.

Man kan ligeledes vælge at ringe til skyldneren og forsøge at aftale en fælles løsning på problemet.

De fleste gange fortsætter sagen dog til inkasso, hvor skyldner tvinges til at betale gælden til dig. De påløbne inkassoomkostninger og inkassosalær skal betales af skyldner og ikke af dig som klient.

pll
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 225
Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
Mit fyr: KSM 275/13
Areal: 180
Brændsel: piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Årligt forbrug: 6t
Geografisk sted: 4450 Jyderup
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af pll »

En regning kan ikke sendes til inkasso hvis der er gjort indsigelse, og det har du jo gjort i din reklamation. Kan du dokumentere at han har modtaget den ?. Har han svaret på din mail ?
Hvis han har det, så kan du tage det roligt, hvis der kommer brev fra inkasso så afviser du det ved at sige at du ikke har accepteret regningen og vedlægger korrespondancen der beviser det. Så vil inkasso firmaet afvise at gøre noget og det er op til ham at få en aftale med dig.
Send ham et anbefalet brev hvor du afviser hans rykker, henvis til mail korrespondancen og bed ham om at bringe arbejdet i orden og udbedre de skader han har lavet.
Skaderne på græsplænen skulle han have forudset og udlagt køreplader, det er ganske normalt at gøre.
Han kan ikke få det til inkasso, hans eneste mulighed er at lave et civilt søgsmål ved domstolene og som du har udlagt det vil han ikke kunne vinde det.
Hvis du vil være helt sikker så tag til den nærmeste advokat rådgivning og hør hvad de mener. Det er gratis, søg på advokat rådgivning.
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen »

Ja jeg har skrevet at ikke ville betale nogen regning/fatura, før enten arbejde er udført ordentlig og min græsplæne lavet eller givet en kompention svare til hvad det ville koste at få lavet, og ja den mail har han svaret på, og har givet udtryk for det samme i op til flere andre mails vi har haft efterfølgende. så vil også mene jeg har artet mig efter bogen..
pll
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 225
Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
Mit fyr: KSM 275/13
Areal: 180
Brændsel: piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Årligt forbrug: 6t
Geografisk sted: 4450 Jyderup
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af pll »

Så ville jeg sende ham et anbefalet brev, afvise at betale regningen og henvise til tidligere korrespondance.
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen »

Skal de sendes med eller bare henvises til?? burde det ikke være nok med email ?? eller hvad er forskellen??
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen »

Har lige gået mail korrespondancen efter, og jeg har udtalt at jeg ikke ville betale fuld valuta før der var en ordning på det manglede malerarbejde + min græsplæne, så det burde jo tælle for en indsigelse jo.. og det gjorde jeg dagen efter jeg modtog fakturaen på min mail..

Besvar