Svingbar vægmontering til TV

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
calle

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af calle »

mrz4u skrev:Hejsa

Denne her kan anbefales - prisen og kvaliteten er ok: http://www.proshop.dk/Vaegbeslag/DELTAC ... 69696.html

MVH Torben
Hej Torben.

Tak for link, men mit fjernsyn vejer 16 kg. Det er lige 1 kilo for meget til den dersens fætter.

Venlig hilsen :)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af Tom_AT »

calle skrev:
Hej Torben.

Tak for link, men mit fjernsyn vejer 16 kg. Det er lige 1 kilo for meget til den dersens fætter.

Venlig hilsen :)
Vægten er en ting. som jeg også skrev før skal du være opmærksom på hullerne bagpå skal passe til beslaget. VESA 100x100 er typisk kun til computerskærme.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af Lintz »

calle skrev: Mit fjernsyn vejer 16 kg. Det er lige 1 kilo for meget til den dersens fætter.
Og hvad med væggen...... :roll:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af calle »

Lintz skrev:
Og hvad med væggen...... :roll:
Har tænkt på det, men det er til siden, at monstrummet skal trækkes ud.

Venlig hilsen
pendec

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af pendec »

calle skrev:
Har tænkt på det, men det er til siden, at monstrummet skal trækkes ud.

Venlig hilsen
Hvad type væg skal de ravplugs ind i? Det er nok mere det Lintz mener.

hos Silvan har jeg købt 3 billige vægbeslag hos, alle trækker store 50" skærme, og de koster små penge (129-200kr).

Du finder det samme 15kg beslag hos dem til 99,95kr, dog stadig med det -1kg under dit tv, hvis det er 16kg.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af Tom_AT »

Man får som regel hvad man betaler for. De billige er billige af en grund. De dyre ligeså.

Er det noget til en stue hvor det hænger synligt og fruen går lidt op i at det ser godt ud må man jo bare betale. OG dem fra Vogels ser bare bedre ud en det billige fra Harald Nyborg eller Silvan.

Hvad væggen angår er det jo bare at bruge de korrekte plugs. Eller til gips, husk den ekspanderende type.
calle

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af calle »

From skrev:Jeg har haft sådan et https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... dtraek.asp i snart 5 år. Det virker fint.
Det bliver den her. Den er afprøvet af From, og den kan bære fjernsynet. Desuden har den en rimelig stor monteringsplade til væggen, som gør at trækket bliver godt fordelt. Fjernsynet skal hænge over en radiator bag døren i soveværelset. Så kan "hun" se vild med dans derinde, mens far ser sine Rambofilm i fred og ro inde i stuen.

Tak for alle svar :great:

Venlig hilsen :)
calle

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af calle »

pendec skrev: Hvad type væg skal de ravplugs ind i? Det er nok mere det Lintz mener.

hos Silvan har jeg købt 3 billige vægbeslag hos, alle trækker store 50" skærme, og de koster små penge (129-200kr).

Du finder det samme 15kg beslag hos dem til 99,95kr, dog stadig med det -1kg under dit tv, hvis det er 16kg.
Det er en gammel koksvæg, så Lintzyboys focus er super relevant :great:

Venlig hilsen
calle

Svingbar vægmontering til TV

Indlæg af calle »

Nu er den ihvertfald købt :) Væggen er ikke så tyk og på bagsiden er der et skab. Måske skal jeg sætte et bræt på bagsiden og køre ophængsskruerne ind i det ?

Venlig hilsen

Besvar