Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Toilettet løber

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
xkfc

Toilettet løber

Indlæg af xkfc » 02 apr 2015 13:34

Mine toiletter skal bare ikke løbe nogen steder, jeg ville løbe efter og venlig men bestemt forklare dem at de skal blive på væggen icon_cheesygrin.gif
For mange år siden hentede jeg 3 Geberit væg moduler i tyskland, de har bare virket, ingen løberi. De er placeret på bagsiden af væggen, så vi kan ikke høre når de genfylder cisternen, så der er fuld åben for hanen så de er klar til nyt skyl meget hurtigt. :great:


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Toilettet løber

Indlæg af søren ø » 02 apr 2015 21:03

Ifø er generelt gode toiletter. Hvis du har skiftet den lille told, har du formegentlig også renset den lille arm og alle bevægelige dele og givet dem lidt hanefedt bagefter. Det er i 99 % nok at skifte tolden og rense en smule, så kører det. Derimod er guvstavberg et mareridt at reparere, der er det nemmest at skifte hele indmaden med det samme....
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Toilettet løber

Indlæg af Bjarne B. » 02 apr 2015 22:33

Det er ikke hanetoldèn, det er galt med. Det er som om, bundventilen ikke kommer langt nok ned mod den koniske anlægsflade.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Toilettet løber

Indlæg af Bri_Jac » 06 apr 2015 21:54

HOVSA jeg har da også taget fejl, mine forældres toilet er da heller ikke et Gustavsberg, men et IDO

http://www.idobathroom.com/sitecore/Con ... story.aspx

Mine forældre har det ene fået skiftet en arm, den var vist af messing, men irret i stykker. Det har siddet og virket upåklageligt siden 1967 (eller også fra 1966) og til 2015.
Det andet toilet fik vist skiftet en bold (Er lidt usikker, da jeg var teenager dengang) måske omkring 1985.
Begge toiletter virker fint uden problemer efter disse reparationer modellen er IDO 59.

Mit IFØ er fra 2012 tror jeg skiftede det, vandet løber, det kan ikke ses, men der er kommet en grim kalk-streg...


Besvar