Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udvendig hus-isolering

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Udvendig hus-isolering

Indlæg af kovas » 26 nov 2015 17:57

Hej.
@ fryseren.
jeg havde slet ikke kigget på pris da jeg postede linket. Så det beskrevet i en avis og syntes at det så spændende ud. På sådan et hus som mit, som allerede før jeg købte det var blevet maltrakteret, ville det være totalt overkill at betale så meget for isolering. Så jeg har lavet det i regler og billig træbeklædning som jeg nu kunne skaffe. Men med de vinduer som er skiftet og og den sidste langside isoleret synes jeg at komforten er meget værd. Den første væg jeg isolerede var indvendig fordi jeg havde den ide at jeg ville tilbageføre huset til oprindelig udseende. Efterhånden som priserne her i området faldt droppede jeg ideen og gik over til udvendig isolering. dels fordi det giver en bedre isolering, som at tage en dyne over sig, dels undgår man kuldebroer ved skillevægge, flytning af installationer, og ikke mindst så kan det gøres uden en masse rod inden døre. Jeg har gjort det ud fra min, og fruens opfattelse af æstetik. Det skulle være så billigt som muligt, regner ikke med at få pengene igen, men kan jeg bo her i 15 år mere så er det helt fint. Så i hvert enkelt tilfælde må man gøre op med sig selv hvad man helst vil.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Udvendig hus-isolering

Indlæg af fryseren » 26 nov 2015 19:50

@Kovas
Helt enig, det ser faktisk ret godt ud det de er kommet med, meget pænere end de pudsede ting som nogle af de andre laver.

Jeg har fået lav-energiruder og 200 mm ekstra på loftet 350mm totalt.
Komfort forøgelsen er enorm.

Hvor meget jeg sparer ved jeg ikke, for jeg har ikke helt styr på mit brænde forbrug før/efter. Jeg hælder bare på så hele huset er varmt nok!

Besvar