Nye 2 procentlån

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Nye 2 procentlån

Indlæg af Oldgaard »

calle skrev:
Hvad laver du Old :shock: Du skal da omprioritere og banke af restgælden på dit lån. Kursgevinsten er SKATTEFRI :great: :great: :great:

Venlig hilsen
Prøv du lige at regne ud hvad vi sparer når jeg konsekvent vil have betalt alt ud inden jeg bliver 60 ( ja kald mig bare gammeldags ;) ) og nægter at betale mere end vi gør nu ;)
en gang har banken forsøgt at få os til at lave vores lån om til et 30 årig, men han måtte jo desværre erkende at de ekstra penge som det ville koste i renter, ville gøre sig bedre på min pension :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

smokie
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 dec 2010 21:55
Mit fyr: MGM 15.
Areal: 187
Brændsel: Piller.
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Esbjerg.

Nye 2 procentlån

Indlæg af smokie »

Mener nu bestemt at det er gældende i 6 måneder, jeg valgte at stå over sidst da kurserne efter min mening altid stiger omkring jul & nytår pga lukkedage på børserne så den var god nok men det kunne jo også ha gået den anden vej usa rykker jo lidt igen men det er så mit held.

Der ud over syntes jeg glæden blegner lidt ved tanken over dem det går ud over især de unge i EU & herhjemme som ikke kan komme i gang med at bygge deres tilværelse op pga manglende lærepladser & manglende arbejde .... det er sgu sørgeligt.

Vi må håbe at der snart kommer gang i hjulene igen.

Godt nytår Søren.
Hvorfor betale hvis man kan ARBEJDE sig ud af det.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

@Smokie, Think Twice !

Du har helt ret, kurserne stiger normalt op til Jul og Nytår. Det er der mindst to grunde til,
dels fandens fødselsdag 11/12, som betyder at de der får renter, udbytter og udtrukne obligationer
er tvunget til at geninvestere = stigende efterspørgsel = stigende kurser, og dels almindelig kurspleje,
da alle investorer gerne vil se 'godt ud' på deres 2014 regnskab.

Men, stigende kurser er da en fordel for dig, hvis du allerede har et håndfast tilbud til en fast kurs under 100 på
et 2.5% lån ? Det gør da bare din mulige skattefri gevinst endnu større. Think twice.
Senest rettet af Brandsen 30 dec 2014 23:01, rettet i alt 1 gang.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
smokie
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 dec 2010 21:55
Mit fyr: MGM 15.
Areal: 187
Brændsel: Piller.
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Esbjerg.

Nye 2 procentlån

Indlæg af smokie »

Hej Brandsen ja du har ret, og ja jeg fik tilbuddet da kursen var under 100 . ellers kan man jo ikke få et tilbud, nu lurrepasser jeg lige til slut januar, og så skal det lige regnes igennem der er jo også bidragssatser osv, fik i samme ombæring med lånetilbud lavet en ny låne-vurdering af huset`s værdi og den var steget små 100000kr nok mest pga forbedringer så det var jo fint.

Hilsen Søren.
Hvorfor betale hvis man kan ARBEJDE sig ud af det.
pendec

Nye 2 procentlån

Indlæg af pendec »

Jeg syntes det har hjulpet gevaldigt på bankboliglån jeg havde, som jeg nu kan indfri på meget kortere tid (3.5-4år) og undvære en hulens masse renter, som ville være røget på det lån. Så selvom det er djævels værk at de eksisterer så kan man godt få noget positivt ud af det. Desværre så ligger det i kortene at udfaldet hvis alt går som planlagt, så skal der bruges energi på nye mindre lån, når bilen så har NUL værdi om 4år. Der skal der så kikkes på brændselspille bil og køres rigtig billigt ;)

Så kan man jo også håbe at renterne om 4år så ser godt ud i Okt. 2018, så kan jeg jo hoppe på nogle 20års lån der.

Udover det, så kan problemet med afdragsfrie lån tilsyneladende stoppes af banken ;( Vidste ikke at de sådan kan stoppe afdragsfrihed, fordi huset har tabt værdi under krisen. Så måske kan nogen jo sætte en kæp i hjulet og afbryde det indenfor 4 år ;(

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

@Smokie, klart, lurepasse så længe som muligt, er den helt rigtige strategi.

@Pendec, lad nu være med at være bankernes nemme offer, ved at være totalt
imbecil analfabet, og ikke læse det med småt. Jeg har set to konkurser, fordi
de stakkels mennesker ikke have læst, at banken havde ret til 'modregning',
altså at modregne positiv indlånskonto konto mod udlån. Det er standard vilkår,
men ikke desto mindre er der en lokal rideskole og og grisebonde der er gået konkurs
af netop den årsag.
Bonden solgte svin for kr 800.000, og troede han havde arbejdskapital til at drive
gården videre, men banken sagde 'haps', og modregnede lige de 800.000 i gælden.

Jo da, det står også med småt, at banken kan stoppe afdragsfrihed, det er netop derfor
at den slags kun er for rige mennesker, dem der kan indfri afdragsfri lån med det samme,
hvis der opstår behov for det.

... og nu kommer Hells Angles versionen lige igen : læs for helvede det der står med småt !

Dixi Baxi !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Bigfoot »

vi lagde vores lån om, til et 2½% fast lån.
det betød også afdragsfrihed, men det er ikke for at fejre friheden, men for at afvikle bankgælden (vi havde ikke de 20% opsparet til købet dengang), så vi afvikler al den dyre gæld først, og så kreditforeningen bagefter. Der var lidt gevinst op omlægningen, og det betød da også lidt afskrivning på restgælden.

Så vi klager ikke.

Min kammerat lagde sin restgæld om til et 1% fastforrentet 10års lån. Det var faktisk en ret fed forretning for hans vedkommende.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle »

Bigfoot skrev:vi lagde vores lån om, til et 2½% fast lån.
det betød også afdragsfrihed, men det er ikke for at fejre friheden, men for at afvikle bankgælden (vi havde ikke de 20% opsparet til købet dengang), så vi afvikler al den dyre gæld først, og så kreditforeningen bagefter. Der var lidt gevinst op omlægningen, og det betød da også lidt afskrivning på restgælden.

Så vi klager ikke.

Min kammerat lagde sin restgæld om til et 1% fastforrentet 10års lån. Det var faktisk en ret fed forretning for hans vedkommende.
Og Big - du er en dueunge icon_cheesygrin.gif Så du har tiden for dig til afdragsfrihed :wink:

Venlig hilsen
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

@Bigfoot, jeg er utroligt glad for at se nogen, der kan regne med procenter,
det er åbenbart en helvedes svær regningsart !

Datter og svigersøn havde Gud hjælpe mig et 14% billån i banken, jeg afstod
naturligivis mit fædrende ophav, hvor dum kan man være ?

Ja, ok @Bigfoot, forstår du vil se det som formildende omstændighed, at der
var tale om en Peugeot 407 med 2.3 motor, men forstår også et det med
omdregninger, HK, Kw, turbotryk, etc er bare tant og fjas.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
pendec

Nye 2 procentlån

Indlæg af pendec »

Brandsen skrev: Bonden solgte svin for kr 800.000, og troede han havde arbejdskapital til at drive
gården videre, men banken sagde 'haps', og modregnede lige de 800.000 i gælden.
Det er renter jeg sparer, der er intet som spares op nogen steder her? Jeg har allerede mindre gæld og sparet mere end jeg drømte om for 3 år siden, så det virker fint for mig her. 60K sparet på 2år, det er et plus her på min konto.

Besvar