Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye 2 procentlån

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle » 30 dec 2014 18:57

Det tegner rigtig godt :) eller skidt for os :(

På den ene side falder renten igen igen. Der åbnes nu for nye realkreditlån på 2 procent. FEDT ! Og jeg tror den bliver lavere :great:

På den anden side er der jo nogen der skal betale, HVIS grækerne viser sig at være dårlige betalere icon_frown.gif

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/12/30/125707.htm

Nå ! Vi må få det bedst mulige ud af det :D

Venlig hilsen :)


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Nye 2 procentlån

Indlæg af abn » 30 dec 2014 19:21

Ja jeg lagde mine lån om til 2% for 3 måneder siden. Det barberede lige 6,5 år af løbetiden og så betaler jeg omkring 100 kr mere om måneden. Det syntes jeg var en god forretning
Mvh Anders

Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Renevinum » 30 dec 2014 19:22

Jeg fik mig endelig taget sammen til at få lagt mit 12 år gamle 6% lån om til et 2,5% fast i udlejningen. Glæder mig til at se regnskabet for 2015 :-)

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 30 dec 2014 19:34

Vi lagde om til 2% 15 år for et par år siden - vi har allerede barberet over 15% af hovedstolen - og reduceret løbetiden med 8 år.

Det der godt kan bekymre mig er alle F-lånene i de husstande som stadig skyldes mere end 80% af ejendomsværdien i - tingene skal jo afregnes på en eller anden måde inden for de næste 5 år - allerede næste år er der 48000 der skal genforhandles - og gæt hvordan det går dem i landdistrikterne?

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Landlyst » 30 dec 2014 20:23

Nemo hvad er problemet med dem? Det er da de afdragsfrie der giver problemer....

Vi lavede om til F3 for 3½ årsiden... Det eneste jeg har fortrut er da at vi ikke gjorde det før....


nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 30 dec 2014 20:33

undskyld - det er de afdragsfrie jeg mener er problemet.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Brandsen » 30 dec 2014 21:11

Halløj i forum,

Jeg føler mig virkelig så stærkt provokeret af denne tråd, at jeg simpelthen måtte
hen i reolen og finde Erlangs tabeller frem, årgang 1970, selv om jeg normalt holder
mig til Baxi forum.

F1-lån med 10-års afdragsfrihed har da simpelthen været Guds gave til folket, altså dem der har
haft råd til at have F1 med afdragsfrihed, dvs dem der øjeblikkeligt kunne indfri hele lånet med det
samme, hvis renten skulle stige, og dermed også dem der kan læse indenad, og forstå at 10 års
afdragsfrihed betyder, at der skal afdrages efter 10 år. Det har simpelthen været super, at optage
et lån på 1MKr for præcis 10 år siden, køre hele mollevitten ind på en alderspension, med 62% fradrag
i skatten, og så se pensionen stige til nu godt 3Mkr, og i øvrigt trække renter og bidrag fra i skat, så hvad
hulen er problemet, det har da været fedt, mega fedt !

Hvis jeg selv skal svare, så er problemet, at de afdragsfrie F1-lån er optaget af af nogen der ikke havde
og stadig ikke har råd til det, altså nogen hvor langtidsplanlægning er alt ud over løbende uge, hvor Erlangs
rente og amortiserings tabeller er Russisk for viderekommende, hvor procentregning er en slags 5.te
regningsart de ikke fatter en brik af, og som er totalt analfabeter, der ikke kan forstå 10 år betyder 10 år,
og som synes det hele i øvrigt er de fæle bankers skyld.

Så jo, det er rigtigt skidt vi har så mange klaphatte her i landet, dem der har optaget F1 afdragsfrie lån,
uden at fattte en bjælde af hvad de har gjort, og håber ved Gud i himlen de nu fatter, at det gælder om
at få omlagt til 2% fastforrentet, så de elendige hundehoveder kan begynde at afdrage deres gæld, inden
vi der lærte Erlangs tabeller udenad, skal til at betale hele gildet.

Og nej, ufattelig dumhed, uvidenhed, manglende rettidig omhu, undladelse af at søge kvalificeret
økonomisk rådgivning, totalt ude af stand til at lægge 2 og 2 sammen uden at få et ulige tal som factit,
det kan vi bestemt ikke belaste grækerne for. De trænger som bekendt også til hjælp.

Hvis nogen føler sig voldsomt truffet, af denne Hells Angels version, så spild ikke nytårs krudt på at svare,
men brug krudtet på at få kvalificeret økonomisk rådgivning i stedet.

PS. Jeg udlåner gerne mit stærkt slidte exemplar er Erlang C tabeller fra 1970, mod behøring returnering naturligvis.
PPS. Nej, hverken den underliggende matematik, rentetabellerne, eller amortiseringstabellerne har ændret sig så
meget som et komma lige siden 1970, og der er heller ikke opfundet nye regningsarter siden !

Dixi Baxi !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 30 dec 2014 21:17

godt med lidt perspektiv :)

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Nye 2 procentlån

Indlæg af Oldgaard » 30 dec 2014 21:21

Selvom jeg ikke meget for at indrømme det, så er jeg sku enig med Hr. [tag]Brandsen[/tag] ;)
Har set mange som har brugt afdragfriheden til at holde fest/ferie købe biler for og når man sagde husk lige regningen skal betales, så lød svaret i 90% af gangene, ja ja men så lægger vi bare om igen :shock:
Desværre så har bankrådgiverne også været med til at holde folk til ilden, hvorfor tilbyde den form for lån til folk som ikke under normale omstændigheder ville have råd til at låne de penge :roll:

Ps, ja jeg er stok konservativ ang. lån så har skam holdt fast i fastforrentet ;) dog 4% og med lidt mindre end 10 år tilbage, så ser det sku ud til at jeg uden problemer kan bo her selv hvis jeg/vi vælger at stoppe lidt tidligere på arbejdsmarkedet end regeringen gerne ville have ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 30 dec 2014 21:27

med 4% kunne det måske være en idé at undersøge om en omlægning kan svare sig?


Besvar