Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
levi

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af levi » 04 dec 2014 09:43

Nybegynderen skrev:@Ugelvig. Det prøver jeg lidt ad gangen. Så satser jeg på huset også står der i morgen ;) - Der er + og - på den med pile i hver retning, den burde da betyde der kan åbnes for noget.

Men uanset hvad - så er det vel smartest + mest økonomisk at få nogle telestater på de der mangler? :)

Igen, tak for al jeres hjælp!
Jeps & Jeps :great:


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Ugelvig » 04 dec 2014 09:58

Enig med Søren... Det bliver sgu lidt træls i længden at skulle fise frem og tilbage og justere i kosteskabet... ;)
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen » 04 dec 2014 10:41

Jeg prøver om det ikke hjælper i første omgang og så hiver jeg garanteret fat i jer når Telestater skal handles

calle

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af calle » 04 dec 2014 22:28

OK. Nu kommer jeg lige med et forsigtigt bud på hvordan dit system virker.

Du har en blandesløjfe med en radiatorventil. Den indstiller du til den ønskede temperatur, som dit gulvvarmevand skal have. De propper/dutter med pile, som du nævner, kan muligvis skrues af. Neden under proppen sidder der en indreguleringsskrue. Skruen til den længste gulvvarmekreds skal stå helt åben. Til den næstlængste kreds, skal den åbnes 2,2 omgang til den tredjelængste 1,4 omgang, den fjerdelængste 0,8 omgang og den sjette længste 0,6 omgang.

Det er sådan man gør, hvis der ikke er telestater. Måske kan du bruge det til noget.

Jeg kan ikke se dine uploadede billeder, så det kan være, at det her overhovedet ikke passer på dit system.

Venlig hilsen

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen » 05 dec 2014 05:43

Der er Telestater til 3 ud af 5 rum. I de 3 rum virker gulvvarmen fint. Jeg er i færd med langsomt at skære op manuelt på se to som mangler Telestater. Der sidder to flade hovedet med plus og minus på, hvor jeg så lidt efter lidt skruer op i håbet om varme.. Måske jeg bare skal lukke op i et hug..?

Men Telestater skal jeg nok have på uanset hvad der hvor de mangler..


calle

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af calle » 06 dec 2014 14:33

Nybegynderen skrev:Der er Telestater til 3 ud af 5 rum. I de 3 rum virker gulvvarmen fint. Jeg er i færd med langsomt at skære op manuelt på se to som mangler Telestater. Der sidder to flade hovedet med plus og minus på, hvor jeg så lidt efter lidt skruer op i håbet om varme.. Måske jeg bare skal lukke op i et hug..?

Men Telestater skal jeg nok have på uanset hvad der hvor de mangler..
Den to udgange, hvor der ikke er telestater, kan du jo prøve at indregulere jf. mit bud og rummenes størrelse i forhold til de fire andre rum.

Venlig hilsen


Besvar