Ip camera

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 3 gange

Ip camera

Indlæg af Skovløber »

Jobak skrev:
Det lyder til det er Stofa internet du har. Hvis du har din egen router på kan du bare ringe til dem og fortælle at den MAC adresse de kan se du har tændt er "always on". Jeg ved dog ikke om de kan finde på at give dig en anden IP adresse med tiden. Men jeg tvivler. Jeg har ALDRIG skiftet Wan IP adresse, selvom jeg har dynamisk IP fra udbyderen.
ellers findes der masser af gratis DNS server. DynDNS var engang, jeg kan se at de nu tar 25$ pr. år.
Bl.a. en dansk her: GratisDNS
Du bestemmer selv navnet (hvis den ikke er optaget) foran deres webadresse: *.gratisdns.dk
Prøv at søg på Google efter "gratisDNS"

PS. Hvis det ikke er Stofa du har, behøver du ikke ringe til ISP. Det var kun fordi du nævnte det med "keep alive".
Selvfølgelig har jeg min egen router icon_cheesygrin.gif , der er ikke nogen der skal administrere den :wink:
Men min udbyder er energimidt fiberbredbånd og jeg mener jeg giver ca 30 kr om måneden, for fast ip.
Min svigerfar har samme udbyder, men ikke fast ip. Og han har fået skiftet ip nogle gange, f.eks efter strømudfald til routeren.
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Ip camera

Indlæg af Jobak »

Skovløber skrev: Selvfølgelig har jeg min egen router icon_cheesygrin.gif , der er ikke nogen der skal administrere den :wink:
Men min udbyder er energimidt fiberbredbånd og jeg mener jeg giver ca 30 kr om måneden, for fast ip.
Min svigerfar har samme udbyder, men ikke fast ip. Og han har fået skiftet ip nogle gange, f.eks efter strømudfald til routeren.
Oki doki, så er gratisDNS vejen frem hvis du vil spare de 30.- pr måned.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:

Ip camera

Indlæg af svsommer »

Jep så kom de
jeg leger lidt med den indbygget software og håber lidt på jeg kan få den til at uploade optagelserne direkte på min hd i computer men den kan åbenbart kun uploade til en nas server.
hvad skal jeg bruge af soft på min win 8 maskine?
mvh
svsommer
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Ip camera

Indlæg af Lund »

Jeg og en del bekendte har brugt denne software i mange år, den kan alt hvad man har behov for og opdateres ret ofte af udvikleren. Der er også supportforum med tips og triks http://blueirissoftware.com/

svsommer skrev:Jep så kom de
jeg leger lidt med den indbygget software og håber lidt på jeg kan få den til at uploade optagelserne direkte på min hd i computer men den kan åbenbart kun uploade til en nas server.
hvad skal jeg bruge af soft på min win 8 maskine?
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 322 gange
Blevet takket: 42 gange

Ip camera

Indlæg af Bri_Jac »

Stofa skifter ip adresse hver gang routeren har været slukket. Jeg synes hos mine forældre den kan holde samme ip adresse længe.
Men jeg har nyligt fået en asus router NT56U eller noget i den retning. den har et asus internt dyndns. så det giver dit-navn.her.assucomm.com
og så er jeg ligeglad med hvor ofte stofanet skifter ip adresse.

en anden super lækker ting ved det accespoint er at det har VPN, dvs så kan jeg logge ind på mit netværk uanset hvor jeg er og se mine enheder som var jeg logget direkte på mit netværk

Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 3 gange

Ip camera

Indlæg af Skovløber »

Bri_Jac skrev:Stofa skifter ip adresse hver gang routeren har været slukket. Jeg synes hos mine forældre den kan holde samme ip adresse længe.
Men jeg har nyligt fået en asus router NT56U eller noget i den retning. den har et asus internt dyndns. så det giver dit-navn.her.assucomm.com
og så er jeg ligeglad med hvor ofte stofanet skifter ip adresse.

en anden super lækker ting ved det accespoint er at det har VPN, dvs så kan jeg logge ind på mit netværk uanset hvor jeg er og se mine enheder som var jeg logget direkte på mit netværk
Om man bruger VPN eller port videregivelse, det kan vel komme ud på et. Har for øvrigt også en ASUS router, som jeg et glad for. Der er for øvrigt en ASUS app til mobilen.
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 322 gange
Blevet takket: 42 gange

Ip camera

Indlæg af Bri_Jac »

Skovløber skrev:
Om man bruger VPN eller port videregivelse, det kan vel komme ud på et. Har for øvrigt også en ASUS router, som jeg et glad for. Der er for øvrigt en ASUS app til mobilen.
Nu bruger jeg så også min tilgang til andet. jeg en rpi der kører Agocontrol og der er ikke portforwarding, da rpi så bliver lagt ned pga DOS angreb (kunne ske). Hvis mit accespoint bliver lagt ned pga DOS angreb, og jeg kun kan tilgår min rpi på mit intenre netværk eller via VPN, så kører min rpi videre uden bekymring da den ikke bliver belasted.

Jeg vil jo mene et ip camera også vil blive lagt ned pga DOS angreb, og så betvivler jeg at det overhovedet tager nogle billeder, da ip-cameraets processer pga webserver er overbelastet
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:

Ip camera

Indlæg af svsommer »

jeg kæmper med at få kamera til at forbinde med http://www.ezviz7.com/
men er noget i tvivl om det er min 4G forbindelse der er skyld i det
mvh
svsommer
pendec

Ip camera

Indlæg af pendec »

svsommer skrev:jeg kæmper med at få kamera til at forbinde med http://www.ezviz7.com/
men er noget i tvivl om det er min 4G forbindelse der er skyld i det
matcher www.myip.dk også den ip du konfigurerer med? Altså den du ser internt på router eller på pc direkte?
Der er vist flere selskaber som ikke bruger offentlige ip's internt på 4G, så du kan ikke tildele en webserver/ftp eller andet på 4G nettet da du ingen public ip får. Måske det, måske ikke.

Har ikke selv set det, bare læst andre nævne det.
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:

Ip camera

Indlæg af svsommer »

pendec skrev: matcher http://www.myip.dk også den ip du konfigurerer med? Altså den du ser internt på router eller på pc direkte?
Der er vist flere selskaber som ikke bruger offentlige ip's internt på 4G, så du kan ikke tildele en webserver/ftp eller andet på 4G nettet da du ingen public ip får. Måske det, måske ikke.

Har ikke selv set det, bare læst andre nævne det.
det kan meget nemt være på grund af den offentlige ipadresse.
men jeg har ip telefoni kørne på den router også og der har min udbyder ingen problem med at fange mig
jeg vil tro at min router under sip opsætning kan fortælle hvor den befinder sig og det vil jeg også mene cloud kan eller som teamviever.
men jeg er absolut ikke ekspert på det område.
mvh
svsommer

Besvar