Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

LED Godt tilbud?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
xkfc

LED Godt tilbud?

Indlæg af xkfc » 28 okt 2014 19:51

Landlyst skrev:
RA værdi?
Antallet af farver i lyset, jo flere farver der er jo bedre gengives alle ting, hvis der nu ikke er grønt lys i LED'en så kan du ikke se de grønne streger på en flot tegning.
"I mørke er alle katte grå"


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

LED Godt tilbud?

Indlæg af Landlyst » 28 okt 2014 19:55

xkfc skrev:
Antallet af farver i lyset, jo flere farver der er jo bedre gengives alle ting, hvis der nu ikke er grønt lys i LED'en så kan du ikke se de grønne streger på en flot tegning.
"I mørke er alle katte grå"
Aha okay tak :great:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

LED Godt tilbud?

Indlæg af Landlyst » 28 okt 2014 20:20

http://www.dx.com/p/gu10-7-5w-720lm-350 ... E_ru-Zd0Wc Hmm er det en god en? Der står ikke noget om RA?

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

LED Godt tilbud?

Indlæg af EJB » 28 okt 2014 20:47

Jensen8700 skrev:Derudover så får Miniinthebox en del negative kommentarer på Trustpilot. Jeg har valgt dem fra...
Som regel så bunder de negative kommentarer i at folk ikke kender til told- og forsendelsesregler,
så bliver de overrasket over prisen, og derefter sure og vil slås.

Jensen8700
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 jan 2011 18:24
Mit fyr: Polsk jernting
Areal: Ca 330m^2, vistnok..
Brændsel: Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Rådved (Horsens) og Århus

LED Godt tilbud?

Indlæg af Jensen8700 » 28 okt 2014 21:10

EJB skrev:
Som regel så bunder de negative kommentarer i at folk ikke kender til told- og forsendelsesregler,
så bliver de overrasket over prisen, og derefter sure og vil slås.
Det har du ret i :)

Men bl.a. ved Miniinthebox gik mange af de negative kommentarer på manglende/forkert levering, defekte varer og en komplet gennemført manglende respons over klager.


pendec

LED Godt tilbud?

Indlæg af pendec » 28 okt 2014 21:20

Landlyst skrev:http://www.dx.com/p/gu10-7-5w-720lm-350 ... E_ru-Zd0Wc Hmm er det en god en? Der står ikke noget om RA?
jeg har købt en del under 80kr grænsen og kan da godt stå inde for at DX.com før i tiden var helt ok. Har i familien kun hørt om 1 gang hvor varen så ikke dukkede op men det var kun 50kr vi talte om, så var blev bestilt igen, og den dukkede så op anden gang.

Og skulle varen koste lidt mere, så er "registered shipping" nok ikke at vælge, så tag hellere den langsomme på 2-3 ugers levering, der kommer de flere gange igennem uden fortoldning ;)

xkfc

LED Godt tilbud?

Indlæg af xkfc » 28 okt 2014 21:33

EJB skrev:
Som regel så bunder de negative kommentarer i at folk ikke kender til told- og forsendelsesregler,
så bliver de overrasket over prisen, og derefter sure og vil slås.
Jeps, men miniinthebox gør alt for at skjule at varen kommer fra Kina, og når man køber noget på en side man tror er i UK, så forstår jeg udmærket at man bliver skuffet.

Jeg har selv og kender mange der har handlet rigtig meget i DealExtreme, og ikke en eneste gang har jeg hørt om at varen ikke er kommet. Jeg har selv bestilt et ur der kostede 75kr, men på tolddagen var kursen ændret så prisen blev 81kr, æv da osse.

xkfc

LED Godt tilbud?

Indlæg af xkfc » 28 okt 2014 21:52

Landlyst skrev:http://www.dx.com/p/gu10-7-5w-720lm-350 ... E_ru-Zd0Wc Hmm er det en god en? Der står ikke noget om RA?
Det kommer an på hvad den skal bruges til. Skal du sælge kød må der gerne være meget rødt lys, hvis det er mejeri afdelingen så skal der være meget blåt lys. icon_cheesygrin.gif

Jeg har købt forskellige LED pærer både igennem DX og Ebay, og gud hvor de skuffer. Nu er jeg slet ikke til LED, jeg syntes at lyset er grimt, men de hunde dyre Osram og Philips syntes jeg gør det 1000 gange bedre end alle de billige jeg har prøvet.
Men det er jo en smags sag.
Min lillebror valgte at udskifte alle halogenspot i huset, og naturligvis spørger man storebror når nu han er elektrikker, og det alligevel er ham der skal udskifte dem :oops: Mit svar om at LED ikke virker var han slet ikke tilfreds med, så af sted til en lampeforretning, en lækker LED til små 200kr stk blev valgt + nye lamper naturligvis.
Efter opboring af 16 huller (møjarbejde) og trækning af nye ledninger under rockwool oprandt skæbnen, der skulle tændes for lækkerrierne. FUCK hvad har jeg dog gjort, var hans første kommentar, men tiden læger som bekendt alle sår. Han er tilfreds med elforbruget men slet ikke med lyset, det er jo nok det der kaldes "et komprimis"

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

LED Godt tilbud?

Indlæg af triumph » 29 okt 2014 07:26

Jeg har vel modtaget 200 pakker fra kina (hovedsageligt gennem aliexspress) også led pære af forskellige fabrikater.
Ud af de 200 pakker jeg har modtaget, er der 2 der er blevet toldbehandlet.
Ved køb gennem aliexspress kan man købe så få styk at prisen kommer under 80 kr, som er grænsen for hvornår der skal toldbehandles.

De led pære jeg har købt har som hovedregel været af acceptabel kvalitet. Ikke så gode som de phillips led pære jeg har til 140 kr/stk. men bedre end dem fra HN/Jem&Fix

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

LED Godt tilbud?

Indlæg af Ugelvig » 29 okt 2014 07:59

Jeg kan kun tilslutte mig koret, der siger at man skal være mere end almindelig varsom, når man begynder at investere i "billig" LED-belysning fra Kina o. lign. Ikke kun lyskvaliteten kan være enormt svingende, men også holdbarhed og EL-forbrug.

Vi har lavet nogle små undersøgelser vedr. LED-rør til lysstofarmarature og kan desværre konkludere, at de langt fra holder hvad de lover i forhold til lyskvalitet, brændtimer samt EL-forbrug. Det drejer sig om installation i stalde, hvor vi jo typisk har lyset tændt i op til 16 timer pr. døgn. Når man så har flere tusinde kvm, der skal oplyses flytter det altså noget.

Vi lavede et lille skriv om det, som jeg har været så "flabet" at vedhæfte her. Det skal dog siges, at det er lys i stalde, hvor kravene er lidt lavere end i f.eks. beboelse. Og artiklen er 2 år gammel, så der er sket meget siden. LED-belysning er blevet noget bedre og billigere siden.

https://www.dropbox.com/s/55xfe1p13hera ... D.pdf?dl=0
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


Besvar