Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Presenning, hva forn en?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Presenning, hva forn en?

Indlæg af Landlyst » 05 jan 2014 23:11

elpres skrev:Jeg har lige ringet til en kammerat, som har sådan en rulle presenning liggende som man bruger til at afdække stiladser.. Det er sådan noget hvidt noget hvor man kan se nettet i.

Han siger den er 300 m lang og er 3 m bred.. Hvad med sån noget? Det bør da være vandtæt også.. Og slidstærkt
Jo det kan da nok også bruges... Der er da om ikke noget at skære af... icon_cheesygrin.gif :great:

Så husk når man lægge preseninger op så de lodrette samlinger skal laves rigtigt så får du ikke vand ind...

Man lægger en lægte (eller lignende) op der hvor den første kan nå og så lægger man den over... Så den næste begynder så den overlapper ind over lægten... SÅ skruer man en lægte (eller ligende) paralelt med den først MEN på den side hvor den første lægger så ledes at man har lavet en bølge.... :great:

Gav det mening? :shock: Ellers må du lige sige til så må jeg prøve at forklare det bedre...

Tømren og jeg blev enig om at når vi undgik vand i det vejr vi arbejde i, så måtte vi starte et firma med navnet ; Umuligafdækning.dk icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Presenning, hva forn en?

Indlæg af elpres » 05 jan 2014 23:16

Landlyst skrev:
Jo det kan da nok også bruges... Der er da om ikke noget at skære af... icon_cheesygrin.gif :great:

Så husk når man lægge preseninger op så de lodrette samlinger skal laves rigtigt så får du ikke vand ind...

Man lægger en lægte (eller lignende) op der hvor den første kan nå og så lægger man den over... Så den næste begynder så den overlapper ind over lægten... SÅ skruer man en lægte (eller ligende) paralelt med den først MEN på den side hvor den første lægger så ledes at man har lavet en bølge.... :great:

Gav det mening? :shock: Ellers må du lige sige til så må jeg prøve at forklare det bedre...

Tømren og jeg blev enig om at når vi undgik vand i det vejr vi arbejde i, så måtte vi starte et firma med navnet ; Umuligafdækning.dk icon_cheesygrin.gif
Jeg har læst det du har skrevet et par gange, og jeg forstår det ikke.. Kan du prøve at forklare det lidt anderledes/bedre? icon_cheesygrin.gif
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Presenning, hva forn en?

Indlæg af WoodyHugo » 05 jan 2014 23:46

Landlyst skrev:
Jo det kan da nok også bruges... Der er da om ikke noget at skære af... icon_cheesygrin.gif :great:

Så husk når man lægge preseninger op så de lodrette samlinger skal laves rigtigt så får du ikke vand ind...

Man lægger en lægte (eller lignende) op der hvor den første kan nå og så lægger man den over... Så den næste begynder så den overlapper ind over lægten... SÅ skruer man en lægte (eller ligende) paralelt med den først MEN på den side hvor den første lægger så ledes at man har lavet en bølge.... :great:

Gav det mening? :shock: Ellers må du lige sige til så må jeg prøve at forklare det bedre...

Tømren og jeg blev enig om at når vi undgik vand i det vejr vi arbejde i, så måtte vi starte et firma med navnet ; Umuligafdækning.dk icon_cheesygrin.gif
Måske lettere at bruge avis papir ............ggg


Besvar