Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kloak inspektion

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Kloak inspektion

Indlæg af Landlyst » 21 maj 2013 21:24

danni-nielsen skrev:Vil da gerne give dig ret i det er det eneste rigtige. men når man står ude i møget så er håndsaven den hurtigste reifningen bliver med bagsiden af saven.

Vil væde med jeg kan lave flere skåret og reifet samlinger med en håndsav en du kan med rørskæren.
Problemet med rørskæren er den tager for lang tid og bruge, rør skal spændes op enden man kan skære det, rørskæren skal justeres ud igen til den nye rør.
En ting er hvad man lære på skole og en anden ting er det der forgår i virkeligheden.

Det tror jeg ikke du vil vædde om.... Har taget det væddemål med flere og vundet det hvergang! icon_cheesygrin.gif

Skære og reifer hurtigere end håndsaven.... Hvis du skal spænde røret op så er det fordi du ikke har lært det rigtigt.... Den tager du bare mellem benene også med 160.... :great:

Og ja en ting er skole noget andet er hvad der foregår i virkeligheden.... Helt enig... :great: :great:

Og efter som jeg har været ved en kloakmester i mange år og ikke lavet andet så VED jeg det er hurtiger i den virkelige beskidte verden.... :great:


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Kloak inspektion

Indlæg af elpres » 21 maj 2013 21:45

øv, min forsikring dækker ikke skjulte rør.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Kloak inspektion

Indlæg af elpres » 31 jul 2013 08:14

bare lige for at binde knude på den her ting med at der var grus i min rensebrønd, så fandt jeg ud af efter en tv inspektion at der var tilsluttet en gammel beton samle brønd til vores kloak pvc rør, problemet var bare at den var fyldt med jord og grus, og dækslet var utæt og revnet. Så hver gang det regnede så løb der overflade vand ned i samlebrønden, og løb til sidst ned i kloakken, sammen med jord og skidt.
Nu er det fixet og jeg fik efterfølgende spulet rørene så nu er der ingen problemer med grus mere...
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Kloak inspektion

Indlæg af Landlyst » 31 jul 2013 08:48

elpres skrev:bare lige for at binde knude på den her ting med at der var grus i min rensebrønd, så fandt jeg ud af efter en tv inspektion at der var tilsluttet en gammel beton samle brønd til vores kloak pvc rør, problemet var bare at den var fyldt med jord og grus, og dækslet var utæt og revnet. Så hver gang det regnede så løb der overflade vand ned i samlebrønden, og løb til sidst ned i kloakken, sammen med jord og skidt.
Nu er det fixet og jeg fik efterfølgende spulet rørene så nu er der ingen problemer med grus mere...
Godt du fik det lavet.... Og det der havde heller ikke været dækket af skjulte rør alligevel.... Så du skal ikke ærge dig.... :great:

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Kloak inspektion

Indlæg af elpres » 31 jul 2013 08:52

Landlyst skrev:
Godt du fik det lavet.... Og det der havde heller ikke været dækket af skjulte rør alligevel.... Så du skal ikke ærge dig.... :great:

tak skal du ha, ja det er dejligt at få ordnet sådan nogen ting, jeg slap billigt syntes jeg, og nu ved jeg at hele mit kloak system er i fin stand.. :great:
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Besvar