Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Selnivellerende gulvmasse

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Morten o
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 22 nov 2012 20:51
Mit fyr: Twinheat cpi 12
Areal: ca. 140
Brændsel: Træpiller pt.
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: 30-40 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 9240 Nibe

Selnivellerende gulvmasse

Indlæg af Morten o » 11 jan 2013 19:53

Primer har jeg også købt. jeg læser skam brugsanvisningen :wink:

Kunne være jeg skulle informere om at der skal lægges laminatgulv ovenpå bagefter.?

Men som i alle beskriver det som værende et helvede, tror jeg hellere at jeg må forhøre mig ved en murer først så


Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Selnivellerende gulvmasse

Indlæg af Renevinum » 11 jan 2013 22:23

Det er nu ikke så galt. Fej gulvet godt, så en tur med en støvsuger, derefter primer.
Vi målte ikke noget op inden, blandede det og sørgede for at det blev pisket godt, ud på gulvet med det og så brugte vi en rive til at jævne det lidt ud med.
Vi har vinyl oven på, så hvis det var helt ad helvede til er jeg sikker på vi havde kunne mærke det straks.
Men som der tidligere er skrevet, køb rigeligt og så levere resten tilbage.

Brugeravatar
Paw Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 133
Tilmeldt: 07 feb 2012 18:54
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 4-5 Ton
Geografisk sted: Hostrup ved Hedensted

Selnivellerende gulvmasse

Indlæg af Paw Nielsen » 11 jan 2013 23:34

Husk nu endelig at gulvet skal være (tæt) dvs. Revner og sprækker i gulvet og langs vægge bør fuges/tætnes først. Det er jo noget tyndt skidt at arbejde med. Trickset med at lime klodser på gulvet, er et ganske fornuftigt tip. Jeg bruger det selv, jeg plejer at lime dem fast med en eller anden tilfældig silikone, det bruger jeg også til revnerne. Pigrullen er ikke et mirakelværktøj den kan ikke rigtig flytte rundt med det, men få det til at flyde bedre sammen. Den virker heller ikke i lag over 6-7mm piggene er for korte.
Det er heller ikke uden betydning at have den rigtige tandspartel til det, tænderne skal være halvrunde, det kan lyde som en ubetydelig detalje. Men det er det altså ikke!
Et lille tip er også at du ikke må være nærig med vandet. Nu ved jeg ikke hvilket produkt du har valgt, men min erfaring at de fleste produkter sagtens kan tage 0,5-0,7l vand mere end der står på sækken uden at de begynder at skille eller bundfalde. Og de bliver noget nemmere at arbejde med af lidt mere vand.
Nu er det lidt ærgeligt at du ikke bor lidt nærmere mig, for du må gerne låne værktøj af mig, blandekar, spartler pigrulle og laser, men det er jo lidt langt at køre. Har flere sæt værktøj end jeg bruger. Er godt nok ofte på dine kanter, men du vil nok igang inden længe!
Håber du kan bruge mine råd til noget, et forsøg på at videregive min erfaring efter flere hundrede tons flydespartel, på fem minutter.


Ps jo tættere du sætter klodsene, jo nemmere bliver det at følge højden (jeg vil råde en nybegynder til en afstand af ca 1meter)
Nu med pillesilo evolution2. Med hjul og påfyldningsluge i siden!!!

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Selnivellerende gulvmasse

Indlæg af EKP » 12 jan 2013 02:05

Paw Nielsen skrev:Husk nu endelig at gulvet skal være (tæt) dvs. Revner og sprækker i gulvet og langs vægge bør fuges/tætnes først. Det er jo noget tyndt skidt at arbejde med. Trickset med at lime klodser på gulvet, er et ganske fornuftigt tip. Jeg bruger det selv, jeg plejer at lime dem fast med en eller anden tilfældig silikone, det bruger jeg også til revnerne. Pigrullen er ikke et mirakelværktøj den kan ikke rigtig flytte rundt med det, men få det til at flyde bedre sammen. Den virker heller ikke i lag over 6-7mm piggene er for korte.
Det er heller ikke uden betydning at have den rigtige tandspartel til det, tænderne skal være halvrunde, det kan lyde som en ubetydelig detalje. Men det er det altså ikke!
Et lille tip er også at du ikke må være nærig med vandet. Nu ved jeg ikke hvilket produkt du har valgt, men min erfaring at de fleste produkter sagtens kan tage 0,5-0,7l vand mere end der står på sækken uden at de begynder at skille eller bundfalde. Og de bliver noget nemmere at arbejde med af lidt mere vand.
Nu er det lidt ærgeligt at du ikke bor lidt nærmere mig, for du må gerne låne værktøj af mig, blandekar, spartler pigrulle og laser, men det er jo lidt langt at køre. Har flere sæt værktøj end jeg bruger. Er godt nok ofte på dine kanter, men du vil nok igang inden længe!
Håber du kan bruge mine råd til noget, et forsøg på at videregive min erfaring efter flere hundrede tons flydespartel, på fem minutter.


Ps jo tættere du sætter klodsene, jo nemmere bliver det at følge højden (jeg vil råde en nybegynder til en afstand af ca 1meter)
Helt enig i det med vandet - det plejer jeg også at gøre. Det går temmeligt sikkert lidt ud over styrken men det er et mindre problem ifht. at det bliver ujævnt fordi det ikke flyder tilstrækkeligt ud.

kenman
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 jan 2013 20:52

Selnivellerende gulvmasse

Indlæg af kenman » 22 jan 2013 21:24

Hejsa.
Jeg vil gå ud fra at det er parket, eller tæpper der skal på.
rengøres godt, primes, VIGTIGT at den er tør, ellers slipper den.
Find en færdig kote højde, og fat den lange loddestok, tandspartel, og en amerikaner eller glittebræt.
der er et blandind forhold på sækken, svinger fra fabrikat og nr på lip. prudukter, mener det er omkring 6 liter, så snup 7 liter i stedet for, og pisk den rigeligt i baljen, helst en lille plastik tønde, det bliver mere nemt at arbejde med når det bliver pisket det det skal, omkring 5 min., og kun en sæk af gangen, ellers kommer der klumper i, hamrende træls.
hæld ud i passende mængde , træk det over med tandspartlen, træk derefter lodestokken over i den højde du vil have, Meget gerne med lidt rysten så der kommer SMÅ bølger i spartlen, så ligger det sig bedre ud, fjern stokken, evt klatter efter stokken , fjernes med amerikaneren, eller bagside tanspartel, eller når du er ny på området, glitte bræt eller en stor ske, der efter gentagees processen.

Held og lykke


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Selnivellerende gulvmasse

Indlæg af BWJ » 22 jan 2013 21:30

Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Selnivellerende gulvmasse

Indlæg af Jobak » 22 jan 2013 22:26

Dælme godt nok et tyndt lag ovenpå de varmeslanger, der er ikke meget varme fordeling i det beton.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


Besvar