Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kattedør

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

kattedør

Indlæg af BWJ » 06 jan 2013 21:28

lille_smed skrev:det er godt nok med det kattelemme med div låse .. men de har alle samme problem .. de isolere ikke særlig godt .. vind og vand kan komme ind og det vil jeg ikke .... vi har også mange katte i nærheden .. men de komme ikke ind for det ved ikke hvordan de skal komme ind .. for har jo kun vist det til vores katte .. vi har oplevet en kat komme ind .. man den kunne ikke komme ud igen ,.. fordi den forsøgte at komme ud der hvor den kom ind .. og efter jeg fik fat på den .. har jeg ikke set den siden .. ( røg en tur i den balje med vand .. det var den ikke glad for )

de døre jeg har nu .. er laver af 10 mm kryds finere med 20 mm flamingo i mellem men yder siden som bliver fugtig , kold og varm slår sig så den ikke lukker tæt
Hej, hvis den opbygning af lemme ellers har fungeret godt, hvorfor så ikke lave en alubakke der lægges flamingo i, og afsluttet ned x-finer indvendigt, så tror jeg du får flot stærk og holdbar "dør".
Alusiden udendørs kan evt behandles med klar lak.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

kattedør

Indlæg af lille_smed » 07 jan 2013 12:27

der er også en anden grund til at jeg ville vil have en katte lem .. hvor man kan se igennem .. det er at andre katte kan se der er nogen at komme ind af .... det med fine hals bånd med nøgle til døren går ikke her ..vi bor på landen og vores katte kravler meget rund .. de skal ikke kunne hænge fast i noget .. har prøvet at give dem et på 2 ud af 5 gik i panik .. de vil ikke have sådan nogen møg på

som jeg skrev tidligere .. kan andre katte ikke se at der er en lem at komme ind af ... tror den eneste grund til at der har været en inde er at en af mine katte er blevet jagtet og hoppet ind og den anden er fuldt med.. men glad var den ikke da den opdagede at der var 4 katte mere på modsat siden .. nøj hvor kunne den larme

Besvar