Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

pex og isolering ?????????

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
levi

pex og isolering ?????????

Indlæg af levi » 20 jan 2013 22:38

leo-pol skrev:
det var skam også bare en tanke..... :great:
men lidt en skam at der ikke bliver lavet noget så syllet som en der er godkendt så man kan lave en pæn afslutning...
leo
Du har jo ikke brug for cirkulation da dit rørtræk ikke er længere end ca. 8 meter, - hvorfor så bekymre sig ?

Man monterer KUN cirkulation hvis det er NØDVENDIGT - det koster penge at holde igang (Strøm/ konstant konvektionstab), - så hvis man kan undgå cirkulation er det optimalt :great:

Forøvrigt grunden til dåsen ikke kan VA godkendes er fordi den ikke kan skille ad når den er indstøbt i muren - det SKAL man kunne når vi snakker vand - derudover kan man ikke lave en vådrumsmembran på dåsen, - da den ikke har en krave der går hele vejen ud igennem vægen :great:


levi

pex og isolering ?????????

Indlæg af levi » 20 jan 2013 22:44

leo-pol skrev:
tja det er jo tal der er til at føle på....
jeg har lige været ide og tælle lidt øjemål op og fra min vv-beholder i brykkers, og der løber et 22mm pex over til en fordeler og videre under køkkengulvet og op i min kommende nye væg og der ca 7-8meter rør....
så skal det jo så dele sig ud i et skab,
18mm pex videre under gulv og op til håndvask og der bliver vel ca 4 til max 5meter rør.....
og det er så der jeg ville retuner det til cirkulering....
brusekabinen bliver max 1meter fra fordeleren i vægen, så der bliver ikke noget problem hvis jeg cirkuler det.....
spabadet kommer så 4-5meter fra fordeleren i vægen men det kan jeg godt leve med, de få gange det skal bruges og det tager jo også en rum tid at fylde det så det går jo nok.......

er jeg helt i skoven hvis jeg roder mig ud i det.....????
mvh leo-pol
Læste lige dette indlæg - ja jeg kan godt se, - det kræver cirkulation.

Kan du ikke lave samlingen/cirkulationen i en skunk/skab ?

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

pex og isolering ?????????

Indlæg af leo-pol » 29 jan 2013 20:07

levi skrev:


Læste lige dette indlæg - ja jeg kan godt se, - det kræver cirkulation.

Kan du ikke lave samlingen/cirkulationen i en skunk/skab ?
jo jo..... det kan jeg godt og de bliver bare koblet sammen der hvor de kommer ud af vægen inde i skabet under håndvasken....
men det er jo mer at det andet ville jo bare være meget mer lækkert.... ved god at man jo så ikke kan se det man aligevellet meget mer lækkert og tilfresstillende at åbne skabet og fjerne alt bare for at se at det bare er lavet (lækkert).... sådanne er jeg desvære....
leo-pol

levi

pex og isolering ?????????

Indlæg af levi » 29 jan 2013 20:43

leo-pol skrev:
jo jo..... det kan jeg godt og de bliver bare koblet sammen der hvor de kommer ud af vægen inde i skabet under håndvasken....
men det er jo mer at det andet ville jo bare være meget mer lækkert.... ved god at man jo så ikke kan se det man aligevellet meget mer lækkert og tilfresstillende at åbne skabet og fjerne alt bare for at se at det bare er lavet (lækkert).... sådanne er jeg desvære....
leo-pol
Ja det et hårdt at være lækker - det kender jeg godt :)


Besvar