Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rottefælde ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Rottefælde ?

Indlæg af pelle » 24 dec 2012 21:36

Nej... De kan godtnok ikke lide bly.. :)

Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Bubbii
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

Rottefælde ?

Indlæg af Bubbii » 25 dec 2012 07:53

så har man virkelig et rotteproblem :lol: men det kunne nu være ret sjovt at ligger og skyder dem :great:
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran

Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Rottefælde ?

Indlæg af Lille put i kedlen » 25 dec 2012 12:45

MichaelK skrev:
Det er sgu da også tilladt at tænke selv :roll: Et alternativ til drukning, kunne jo være et klap med en spade?
Der skal såmænd ikke så meget til. Jeg kan heller ikke lide de kræ, men skal de aflives, så henholder jeg mig
stadig til dyreværnsloven. Der er jo ingen grund til ligefrem at være ond ved dyrene :great:

Er helt enig med Bjarne B :great:



Mvh.
En klap med en spade er efter min erfaring en ret usikker metode, som netop ofte vil føre til unødig lidelse.

Med hundehvalpe kan man gøre det at man ligger dem på jorden og hugger hovedet af dem med en spade, men at ramme en levende rotte med en spade er noget de færreste kan gøre med 100 % træfsikkerhed og effektivitet. Har selv prøvet metoden på en skør kat og vil absolut ikke anbefale nogen at forsøge det.

Mht. skydning har jeg hverken jagttegn, gevær eller et grundstykke der er stort nok til at jeg må drive jagt med gevær og forstyrre mine naboer. Desuden er div. jægeres afstandsbedømmelse og træfsikkerhed målt på antallet af anskudt vildt ret ringe.

Brugeravatar
steinmeier
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 265
Tilmeldt: 09 okt 2011 15:51
Mit fyr: snart varmepumpe, plus morsø ovn
Areal: 126
Brændsel: eg, ask, bøg, birk osv.
Fremviser gerne i postnummer: 4930
Årligt forbrug: 20-30SKRm
Geografisk sted: 4930 maribo
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af steinmeier » 25 dec 2012 13:52

bekæmpelse af rotter med kraftig luftgeværer kræver en del hvis det er løsgående rotter, de er sgu næsten lige så svære at ramme som en sneppe, men fortrækker at aflive dem med luftriflen når de er fanget i en burfælde, skal ikke have fingrene ind til de bæster.
en rigtig mand fælder selv sit brænde, det giver varme mere end engang
Nu med ferguson TEA-20 i maskinparken

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af t-staff » 25 dec 2012 14:58

Hvis man hugger hovedet ad en hundne hvalp med en spade er man sgu syg oven i og skulle have samme tur !!!


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Lintz » 25 dec 2012 15:35

t-staff skrev:Hvis man hugger hovedet ad en hundne hvalp med en spade er man sgu syg oven i og skulle have samme tur !!!
blue-eyes-puppy-dog.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Rottefælde ?

Indlæg af pelle » 25 dec 2012 15:43

Uha lilleputikedlen. Jeg læste godt om aflivningen af hundehvalpe, og ventede blot på reaktionerne. Naturligvis er det hurtigt med aflivningen. Men, der er mange følelser forbunden med hunde. Det er jo menneskets bedste ven..
Hvorfor dog fange rotter og mus levende, når vi nu har smækfælderne. Kræet knækker nakken på et split sekund.
Jeg kan godt huske jeg fandt sådan en kasse/vip fælde, hjemme ved de gamle, da jeg var dreng. Der lå 4 døde mus i, der var døde af sult og tørst. Det var sku synd og skam.. Så, er man altså bedre stillet med en smækfælde.. :great: ,
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Bjarne B. » 25 dec 2012 17:48

pelle skrev:Uha lilleputikedlen. Jeg læste godt om aflivningen af hundehvalpe, og ventede blot på reaktionerne. Naturligvis er det hurtigt med aflivningen. Men, der er mange følelser forbunden med hunde. Det er jo menneskets bedste ven..
Hvorfor dog fange rotter og mus levende, når vi nu har smækfælderne. Kræet knækker nakken på et split sekund.
Jeg kan godt huske jeg fandt sådan en kasse/vip fælde, hjemme ved de gamle, da jeg var dreng. Der lå 4 døde mus i, der var døde af sult og tørst. Det var sku synd og skam.. Så, er man altså bedre stillet med en smækfælde.. :great: ,

Enig, og med en kraftig smækfælde af jern vil selv den mest sejlivede rotte dø med det samme :great:

Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Rottefælde ?

Indlæg af Lille put i kedlen » 25 dec 2012 17:52

pelle skrev:Uha lilleputikedlen. Jeg læste godt om aflivningen af hundehvalpe, og ventede blot på reaktionerne. Naturligvis er det hurtigt med aflivningen. Men, der er mange følelser forbunden med hunde. Det er jo menneskets bedste ven..
Hvorfor dog fange rotter og mus levende, når vi nu har smækfælderne. Kræet knækker nakken på et split sekund.
Jeg kan godt huske jeg fandt sådan en kasse/vip fælde, hjemme ved de gamle, da jeg var dreng. Der lå 4 døde mus i, der var døde af sult og tørst. Det var sku synd og skam.. Så, er man altså bedre stillet med en smækfælde.. :great: ,
Nu mente jeg nyfødte hundehvalpe - ikke halvvoksne hunde - her ville jeg nok også gå til dyrlægen. Hjemme kom naboen med haglgevær engang og skød vores gamle hund - en forfærdelig blodig oplevelse - hele skulderbladet var en stor blodig plamage og hunden blev i første omgang stående.

Jeg har også prøvet at finde 4 døde mus i en kasse/vip fælde - eller flere levende og når man så slipper dem ud til katten og man kun tror der er een, får man noget af en forskrækkelse + mindst een som undslipper. Smækfælder har jeg aldrig haft helt med, udover at lokkemaden forsvinder, men med glasset med påskruet klaplåg og rosiner som lokkemad, har jeg her i efteråret fanget ca. 20 husmus, som ofte er så fede at de ikke kan komme ind i en alm. gammeldags kasse/vip fælde i træ - og rotter slet ikke.

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af t-staff » 25 dec 2012 18:08

Hvis man har råd til hund har man os råd til dyrlæge lige meget hvor gammel de er!! Og lille put du burde sgu ikke ha hund


Besvar