Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vandforbrug faldet med over 40 procent

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
calle

Vandforbrug faldet med over 40 procent

Indlæg af calle » 22 dec 2012 17:03

Vi fik ny vandmåler på for nogen år siden. Vandforbruget steg samtidig meget, men jeg forbandt ikke de to ting med hinanden, MEN. Så fik vi ny vandmåler igen i marts 2012 og nu hvor jeg skulle aflæse for 2012, kan jeg konstatere, at vores vandforbrug er faldet med over 40 procent, hvilket betyder, at jeg skal have over 2 tusind kroner tilbage :shock:

Hvad gør jeg ud over at tale med naboerne naturligvis. Kan der være noget i vejen med min nye måler ? Hvis de andre på vejen har oplevet det samme, har vi så en god sag eller hvad ?

Venlig hilsen


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Vandforbrug faldet med over 40 procent

Indlæg af Lintz » 22 dec 2012 17:30

Nu må du ikke helt hænge mig op på reglerne men i sommers snakkede jeg med vandværksfolkene.
De forklarede at efter nogle år (7 år tror jeg) skulle en vis procentdel at vandurene testes og var der en afvigelse på x antal % på x antal ure skulle samtlige skiftes.
De valgte så at skifte samtlige ure istedet da udgiften til test ikke var ret meget mindre en udskiftning af samtlig ure (ca 520 stk.)
Om du har haft et dårligt ur er ikke til at sige og få fat i det igen for at få det testet er nok svært.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Vandforbrug faldet med over 40 procent

Indlæg af Brandsen » 22 dec 2012 21:32

Halløj i forum,

Nej, ikke nogen god sag overhovedet, for nyere vandmålere er extremt præcise, og yderst
sjældent der er fejl på dem. Som nævnt i tidligere indkæg, skal en vis procentdel af et
målerparti til kontrol hver år, og hvis indenfor tolerancerne, så får resten af partiet lov til
at sidde en årrække endnu.

Ved nedtaging af din gamle måler, gemmer vandværket eller smeden måleren et kort stykke tid,
sådan man evt kan kontrollere afslæsningen, og man kan også bede om at få den sendt til kontrolmåling.
I så fald er princippet, at fejler måleren ikke noget, så kommer du til at betale hele omkostningen,
men fejler den noget, så havner regningen til vandværket, samt evt efterregulering af dine betalinger.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Besvar