Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

valg af toilet....?????

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

valg af toilet....?????

Indlæg af leo-pol » 15 dec 2012 11:50

hej drenge....
går for tiden og og laver badeværlse helt fra bunden og der skulle det gerne ende med at der også kommer et sted man lige kan side og hygge sig i fred og ro mens man lige tømmer ryg-søjlen....
men hvilken toilet skal man vælge for at være sikker på at det bare virker indtil man skal i graven....
vi har besluttet at det skal være et væghængt og jeg hælder nok mest til et ifø eller et gustavsberg....men kun pga fordom for at det må være kvalitet..... men der er jo et hav at vælge mellem og grohe samt et par andre mærker bliver ved med at poppe frem også.....
og så er der jo også lige med det ene skyl eller det andet skyl...... 2l og 4l,,,,,,, eller hele 6l...og for det ikke er løgn er der med eller uden super rense belægning på nogle af kummerne,.....
hvad fannen skal man gå efter..... :shock: :shock:
er der nogle der har nogle erfaring inden jeg bare lukker øjnene og bare vælger et der bare et pænt.....
mvh leo-pol


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

valg af toilet....?????

Indlæg af Flammen » 15 dec 2012 12:03

jeg ville se efter om der findes sæde/bræt som passer til modellen. med det mener jeg virkelig passer. nogle modeller ligner blot en meget dårlig tilpasning, og sidekomforten kan være lige så dårlig.
soft lukke funktion på bræt og låg er nu heller ikke at kimse af. model af cisterne har jeg ikke rigtig erfaring med. har altid valgt svensk af en eller anden grund

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

valg af toilet....?????

Indlæg af Zarge » 15 dec 2012 12:06

tja har en kammi der har sprængt banken og brugt en formue på en "toppen af poppen" kumme (faktisk 2 gange... han tabte den første under montering... ikke noget hit... ;-)
Den er også med super rensefri wup wup belægning... Men de er så af den mening at det må betyde at børsten ikke skal bruges, så skal vi ikke bare sige at sådan virker det altså IKKE, ser sgu altid forfærdelig ud... Så om det reelt gør nogen forskel skal jeg ikke kunne sige...

kongsted
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 242
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:49
Mit fyr: Baxi Bonus 30 + PSWF2000 (tryk eksp.)
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Årligt forbrug: 10/11: 24m^3
Geografisk sted: 6650
Kontakt:

valg af toilet....?????

Indlæg af kongsted » 15 dec 2012 12:37

Enig med Zarge om brugen af dejskraber... Belægningen holder ikke evigt!

Vurder også højden af monteringsrammen. HVis den skal være front betjent, skal du have den høje model. Da trykknapperne ellers "gemmes" bag låget, hvis man ikke klapper det i. (eller den lave model, gør at man altid skal lukke låget)

Også monteringshøjden skal du vurdere på... forskelligt om man vil sidde "nede på gulvet" eller "på tronen"

//Kongsted

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

valg af toilet....?????

Indlæg af Oldgaard » 15 dec 2012 13:27

Ang. liter pr. skyl, så skal du lige se på din kloak, er det en gammel installation eller en ny som er lavet efter nyere regler (fald)
hvis det er gammel installation, så skal du passe på med at komme for langt ned i liter, da du så kan risikere prop i rørene.

gammel klak = 4-6 liter skyl
ny kloak = 2-4 liter skyl
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

valg af toilet....?????

Indlæg af kadett 76 » 15 dec 2012 17:51

jeg ville personligt vælge geberit som indmuringsdelen, det er en af de mest brugte, den er i god kvalitet, den er nem at få dele til, den er nem at skifte dele i, den kan fås som. topbetjent, frontbetjent, høj, lav og med pneumatisk tryk og der er stort udvalg af trykknapper, hvor mange liter den skyller med på stort og lille kan indstilles og lille skyl kan helt fravælges ved valg af anden trykknap

som skål er det ifö jeg synes er nemmest at montere, passer bedst sammen med diverse indbygningsdel, kan fås med dobbelt emalje (kera clean) iflg tilbagemeldinger fra kunder skulle det være ret effektivt, skålen er klassisk og passer ind de fleste steder, stort udvalg af sæder der passer er der også

til sæde ville mit valg falde på pressalit hårdsits eller ifö's egen, begge sæder passer rigtig godt og er i god kvalitet, selfølgelig med soft close og quick release

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

valg af toilet....?????

Indlæg af søren ø » 15 dec 2012 19:52

Vil give kadett 76 fuldstændig ret. Geberit cisternne, der kan du aldtid finde lige netop det der passer dig. Og ifø skål og tilhørende sæde. Hold dig for alt i verden fra ifø cisterne, det er noget rigtigt knald...
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

valg af toilet....?????

Indlæg af Landlyst » 15 dec 2012 21:02

Oldgaard skrev:Ang. liter pr. skyl, så skal du lige se på din kloak, er det en gammel installation eller en ny som er lavet efter nyere regler (fald)
hvis det er gammel installation, så skal du passe på med at komme for langt ned i liter, da du så kan risikere prop i rørene.

gammel klak = 4-6 liter skyl
ny kloak = 2-4 liter skyl
Og så skal man lige huske at hvis man har "nogle" i husstanden som er glade for at bruge meget papir og lavt skyl... Så ka det også give problemer med at der ikke er vand nok til at bære det ud, selv om det er ny kloak....

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

valg af toilet....?????

Indlæg af Klaus » 16 dec 2012 06:27

Det er da den her du skal ha: 402.gif

levi

valg af toilet....?????

Indlæg af levi » 16 dec 2012 06:53

Jeg er også helt enig med Kadett, - skål er underordnet - der vælger du det design du kan lide - men hold dig til en Geberit Cisterne - det er det bedste der fåes, - og det er ikke dyrere end andre mærker :great:


Besvar