fortryk på vandværk

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

fortryk på vandværk

Indlæg af leo-pol »

peos » 02 Aug 2012, 23:30 skrev:Hvorfor ikke sætte en rigtig hydrofor på, nu du alligevel skal skifte?

Det er det større volumen i hydroforen, der giver færre pumpestarter. Jo større volumen - jo mere vand kan du tappe med det samme trykfald.
ja det er jo det.....
for det første fylder denne her membran-beholder betydeligt mindre og så virker det nu fint nok som det er...
det sad her da vi købte gården...... hvis jeg holder den "oppe" på de 1,5- 1,6bar med pumpe start kan fruen ikke mærke foreskel når hun er i bad og så bruger hun jo en del mindre vand....
beholderen sidder ude i min brønd og skal jeg have en hydrofon er jeg nok tvunget til at have den indedørs og det gidder jeg ikke at bøvle med da pladsen er lidt kneben hvis hydrofonen skal stå ude i brønden.....
mvh leo-pol

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

fortryk på vandværk

Indlæg af leo-pol »

lige hurtig tilbagemelding om "projektet"....
skiftede beholderen... lod de 1,5 bar`s fortryk fra fabrikken være i beholderen og startede pumpen op som den stod... justeret lidt men kunne ikke få den under 2bar i starts tryk...
så jeg sænkede fortrykket til 1,3bar og så kunne jeg få den ned på 1,8bra i start-tryk og 3bar stop-tryk...
valgte den at blive der da det kørte rigtigt fint..... alle er glade...... :great: :great: :great: :great:
leo-pol
Besvar