Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Regler for afstandslister i 1986?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
KennethPoulsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 21 aug 2011 21:07
Mit fyr: Ecotech Laura AirPlus
Areal: 188
Brændsel: 6mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3390
Dagligt forbrug: 8 kilo
Årligt forbrug: 1,8 ton
Geografisk sted: Hundested
Kontakt:

Regler for afstandslister i 1986?

Indlæg af KennethPoulsen » 18 jul 2012 01:42

Det er ikke så meget tagkonstruktionen på loftet - det er mere konstruktionen på førstesalen - altså hvis man kigger på det 4'e billede, så fortsætter taget skråt ned og danner skråvæggen på førstesalen.

Det er ikke "afslutningen" på taget og loftet der er vist på 4'e billede. Det er starten af skråvæggene på førstesalen. Det som jeg ser som problemet - altså der hvor det ser ud som om at taget "forsvinder", der fortsætter det ned igennem skråvæggen uden at jeg kan se afstandslister eller andet der gør, at isoleringen under taget kan ventileres. Der er fuldstændig lukket?

Håber det giver lidt mere mening nu, jeg havde ikke forklaret det helt fint tidligere.
Solceller:

Paneler 26 stk. 240Wp EG240M60C Sort (i alt 6240wp) samt 2 stk. Delta Solivia 2.500.
Installeret WP = 6.240. Forventet årlig produktion 5.656 Kwh.
Stik syd, vinkel ca. 45 grader


Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Regler for afstandslister i 1986?

Indlæg af Flyball » 18 jul 2012 08:30

KennethPoulsen » 18 Jul 2012, 01:42 skrev:Det er ikke så meget tagkonstruktionen på loftet - det er mere konstruktionen på førstesalen - altså hvis man kigger på det 4'e billede, så fortsætter taget skråt ned og danner skråvæggen på førstesalen.

Det er ikke "afslutningen" på taget og loftet der er vist på 4'e billede. Det er starten af skråvæggene på førstesalen. Det som jeg ser som problemet - altså der hvor det ser ud som om at taget "forsvinder", der fortsætter det ned igennem skråvæggen uden at jeg kan se afstandslister eller andet der gør, at isoleringen under taget kan ventileres. Der er fuldstændig lukket?

Håber det giver lidt mere mening nu, jeg havde ikke forklaret det helt fint tidligere.
Som jeg skrev før, hvis der ikke er nogen skader og det er fra 1986, så.....

If it ain't broke, don't fix it

Ellers beskriv hvorfor det er et problem idag, det har jo virket godt nok i godt 25 år


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Regler for afstandslister i 1986?

Indlæg af Grevens » 18 jul 2012 19:07

... inden du piller for mange tagsten af skal du være opmærksom på at det sorte bej de er understrøget med kan indeholde asbestfibre ... ... hvis dette er tilfældet kræver det et større udstyrsstykke at rode med de tegl ...

... og iøvrigt ening med ovenstående ... hvis dit hus er i fugtbalance, med den nuværende konstruktion, så lad dit hus få lov at leve videre ...
...


Besvar