Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Søger Minigraver i nordsjælland/slagslunde:)

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Søger Minigraver i nordsjælland/slagslunde:)

Indlæg af PeterMA » 29 mar 2012 21:48

Tom_AT » 29 Mar 2012, 21:43 skrev:Hmm.. Jeg kan nu ikke se nogen grund til at male fanden på væggen ?

For en del år siden blev jeg sat til at brække en stald ned med en minigraver med hydraulisk hammer på. Bondemanden jeg var ansat hos mente at det kunne jeg hurtigt lære. Og ved i hvad.. det tog faktisk ikke lang tid før det sad nogenlunde i hænderne.

Altså, man lærer sgu ikke noget hvis man ikke vover lidt. Det er jo trods alt ikke raketvidenskab, og de fleste husejere tænker sig vel bare lidt om inden de graver nedad... eller ?

At jeg så sikkert har glemt det hele igen er en anden sag.
Du har helt sikkert ret.
Havde jeg ikke lige haft mulighed for at bruge min makker, så havde jeg selv gjort et forsøg.
Og som du siger, det er jo ikke Raketvidenskab eller varmeregulering vi snakker om :twisted:

Men når det så er sagt, så kan det godt være at man skal prøve det en del gange før at man bliver god til det, og hvis det koster 1500kr hver gang, så havde det nok været lettere og billigere at leje en med fører 8)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Søger Minigraver i nordsjælland/slagslunde:)

Indlæg af Landlyst » 29 mar 2012 21:49

Tom_AT » 29 Mar 2012, 21:43 skrev:Hmm.. Jeg kan nu ikke se nogen grund til at male fanden på væggen ?

For en del år siden blev jeg sat til at brække en stald ned med en minigraver med hydraulisk hammer på. Bondemanden jeg var ansat hos mente at det kunne jeg hurtigt lære. Og ved i hvad.. det tog faktisk ikke lang tid før det sad nogenlunde i hænderne.

Altså, man lærer sgu ikke noget hvis man ikke vover lidt. Det er jo trods alt ikke raketvidenskab, og de fleste husejere tænker sig vel bare lidt om inden de graver nedad... eller ?

At jeg så sikkert har glemt det hele igen er en anden sag.

Du har da helt ret... icon_cheesygrin.gif Men nu har jeg så også set folk der har kørt maskiner i 30 år... og stadig IKKE kunne køre dem... :evil: Der er nogle som bare ka det og så er der nogen som bare aldrig lære det...

Og til om husejere tænker sig om når de graver ned af.... NEJ det er så langt fra alle der gør det... Har set flere huse der har sat sig... kabler og rør der er rykket op... Så nej det skal man ikke regne med... :oops:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Søger Minigraver i nordsjælland/slagslunde:)

Indlæg af Tom_AT » 29 mar 2012 21:55

hehe.. Ja okay. Det er da muligt at lidt for mange parcelhus ejere har haft lidt for stort tiltro til dem selv :-)

Jeg synes bare ikke det var så svært igen. Men det er klart, skulle jeg grave ud lige omkring min sokkel ville jeg nok også rådføre mig med en klog :-)

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Søger Minigraver i nordsjælland/slagslunde:)

Indlæg af PeterMA » 29 mar 2012 21:57

Tom_AT » 29 Mar 2012, 21:55 skrev:hehe.. Ja okay. Det er da muligt at lidt for mange parcelhus ejere har haft lidt for stort tiltro til dem selv :-)

Jeg synes bare ikke det var så svært igen. Men det er klart, skulle jeg grave ud lige omkring min sokkel ville jeg nok også rådføre mig med en klog :-)
:great:
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Søger Minigraver i nordsjælland/slagslunde:)

Indlæg af Landlyst » 29 mar 2012 22:02

Det synnes jeg skam heller ikke at det er... icon_cheesygrin.gif har trods alt efterhånden kørt med lidt af hvert og (uden at prale) kan køre med næsten alt... 8) Men mange tror at man jo bare skal hive lidt håndtagene også ka man alt... icon_cheesygrin.gif

Og den med sokler... Ja for det er egentligt logisk hvordan men mange ka ikke se det... :shock:


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Søger Minigraver i nordsjælland/slagslunde:)

Indlæg af Havmand » 29 mar 2012 22:07

Jeg kan tilføje at jeg var ude og hente muld hos en,,hvor vi læssede med en minigraver, dejligt nemt. Husejerne ville så låne maskinen mens vi kørte, da han lige ville rette lidt af... Da jeg kom retur var grunden godt pukler og jeg kunne tydeligt se 3 steder hvor skovlen havde ramlet godt ind i huset!
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Besvar