vandmåler..?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

vandmåler..?

Indlæg af Albert »

Opskriften på et vandforbrug op over 200 m3 er følgende:
Ligge lidt for tæt med konen,ihvertfald 3 gange,resultat 3 døtre. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Sådan nogle størelser bliver jo langsomt større,og når de når den alder hvor hormonerne begynder at forstyrrer,både foroven og forneden,så begynder det at blive dyrt,dvs.i bad mindst 3 gange dagligt,hvilket giver et dagligt forbrug på 0,5 - 0.7 m3 i døgnet.
Der blev installeret begrænser i for af en 30 l varmtvandsbeholder,hvilket afkortede tiden i varmekabinen,og gav en besparelse på omkring 50 m3/år.

Alle tre er fløjet fra reden,og forbruget ligger nu omkring 90 - 100 m3 icon_cheesygrin.gif

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

vandmåler..?

Indlæg af Flemming DJ »

3 gange dagligt? :shock: Tror, vores skal oplæres til, at man godt kan vaske enkelte områder. icon_cheesygrin.gif

Leopol> Jeg laver lige en note til mig selv om, ALDRIG at blive tilsluttet offentlig kloak. Så vil jeg sq hellere grave mit eget rodzone-rensningsanlæg.

Fucking hell ! :evil:

Det ku' nu være sjovt at se, hvor meget vand vi rent faktisk bruger, kæresten, vores datter på tre og mig.

Men, man kan vel ikke slippe udenom statsafgiften på indvinding (de 1062,50) og afledning (var det godt 600)?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

vandmåler..?

Indlæg af leo-pol »

nå men jeg er blevet enig med mig selv om at jeg monter den selv og har set at dansk vvs-center har en til små 300kr... Men kun i 3/4 tomme... Betyder det noget for mit tryk... Vil helst ikke miste noget tryk da det ikke er det der er mest af.... Og hvordan mønter man det rigtigt... Skal monterings på rørene også kunne plombers så man ikke kan afmonter den og event. Vende den så den usikker baglæns......? Mvh leo-pol
Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 2 gange

vandmåler..?

Indlæg af Claus Birth »

Hej!
Gæt lige hvem der skal betale for kommunale udgifter i forbindelse med spildevand?
Det er de der benytter sig af muligheden. Ved lille afledningsmængde øges prisen pr. m3., deres udgifter bliver ikke mindre af en måler eller to. Deres driftudgifter skal dækkes af de, der kommer noget i kloaken.

Hilsen

Claus Birth :great:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.

Besvar