Pris på skur/hobbyrum

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af hudle »

Hej alle..

Nu ved jeg der sidder nogle genier med forskellig baggrund herinde...

Jeg har jo fået mig lidt en tosset ide som jeg skal se om jeg kan føre ud i livet...

Har tænkt mig at bygge et skur/ hobbyrum på ca 50 m2.

Det skal bestå af træskelet, isolering i vægge og loft samt støbt gulv. Havde tænkt at bruge reglar til skelet, gips til inderside af beklædning, vindpap på yderside og så ved jeg ikke hvad yderbeklædning skal være... om det skal være træ på træ med 1 på 2 modellen eller om man skulle sætte metalplader op. Taget bliver med hældning fra den ene ende til den anden, altså et fladt tag, hævet i den ene ende. og så lige 100 mm isolering i vægge...

Endvidere havde jeg tænkt mig at støbe gulvet... og så lave to sidehængte døre, så der kan komme noget større derind som mc eller andet.. Hvad skal jeg regne med sådan noget koster..

Jeg laver det hele selv og støber osv osv osv...?? Nogen der kender en m2 pris ligesom man har på huse?? Og hvornår ksal man søge byggetilladelse.. er det under en vis størrelse??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

svbech
Stoker V
Stoker V
16
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af svbech »

Det bliver under en halv milion..

Men du kan nok også lave det for omkring 60-75.000,- kr. med 50 m2 skal der alligevel købes lidt materialer hjem.
Jeg ville helt klart vælge træ udv. 1 på 2, og HUSK at vende brædderne korrekt, og at sømme det efter forreskrifterne.

Indv, ville jeg nok vælge at sætte en spåndplade bag ved gipsen, så er det nemt at hænge ting op.

Jeg tror ikke der skal søges om tilladelse, men det færdige byggeri skal meddeles til kommunens tekniskeforvaltning. De skal have en simpel tegning 1 stk plan tegning målestoksforhold 1:100 af huset, e stk 1:200 af huset på grunden, hvor de kan se afstand til skel, andre bygninger, mm. samt et par snittegninger ca 1:20 af huset.

Men jeg ville lige ringe til dem først for en sikkerheds skyld inden jeg gik igang, de plajer at være nemme at tale med.
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af snubbi »

jeg vil lige vende teknisk forviring ind jeg begyndte, så vil de sige hvad krav der de har til byggeriet så kan du få sat et navn på,
det med at ring og der er problemer. så er der ingen der vil kendes ved det.
jeg har prøvet det for 4-5år siden. :great:
abn
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af abn »

Hvis det er under 50 m2 skal det anmeldes til kommunen inden du går i gang. Og det er med tegning af hvor på grunden det skal bygges og hvordan. Det hedder småhus reglement så vidt jeg husker. Kommunen har en lille folder der fortæller lidt om det. Hvis det bliver over 50 skal der søges byggetilladelse.
Mvh Anders
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af Landlyst »

Såvidt jeg ved skal man ha tilladelse til opførelse af bygninger over 9,99 m2....

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
17
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Blevet takket: 1 gang

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af Flunk »

Husk også at tag højde for lokalplaner, og bebyggelses % af grunden
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk
abn
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af abn »

Landlyst » 30 Mar 2011, 09:55 skrev:Såvidt jeg ved skal man ha tilladelse til opførelse af bygninger over 9,99 m2....
Det er det de kalder at anmelde det til kommunen. Så kigger de om du har placeret det langt nok fra skel og om du ellers overholder lokalplaner og andre regler. Har gjort det flere gange med en simpel tegning af bygningen samt placering på grunden med mål til skel og andre bygninger. Jeg har aldrig lavet større bygninger som krævede byggetilladelser, så jeg ved ikke hvor meget mere de kræver af tegningerne til det.

Fandt lige dette ved at google "småhusreglement"
http://www.dbif.dk/brochure.pdf
Der står lidt om det ellers søg på kommunens hjemmeside
Mvh Anders
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af hudle »

det lyder super altsammen.. det er jeg ikke så bange for med bebyggelsesprocent osv.. det skal lægges fast inden jeg går i gang.. det var nu mere prisen jeg var noget interesseret i... tænkte, at hvis jeg skiftede til pillefyr, så kunne mit nye hobbyrum godt have pillerne stående.. og så var det jo at betongulv var en god ide når de skal læsses ind af fragtmanden.. så er det bare bagsmækken til og så køre skidtet ind.. derfor også den store brede dobbeltdør...

Noget jeg skal tænke meget over inden jeg bygger eller er det rimelig lige til at bygge..??

Det er vel ikke meget værre end at bygge legehus :-)
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
Keld
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 291
Tilmeldt: 17 sep 2008 23:32
Mit fyr: KSM 275-18 FX + 90 rør, 500L.solrøranlæg
Areal: 250 + 100 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Årligt forbrug: 7 t piller
Geografisk sted: Roskilde

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af Keld »

en konstruktion i rigler 48*95 mm. til væge bør afstives med x-finerplader indvendig, for at få en skivevirkning på vægene.
Ved et tag med ensidigt fald skal du bruge bjælker til spær, det er en dyr løsning ved spændvider over 3 meter, det billigste bliver så gitterspær med 15 graders hældning.
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Pris på skur/hobbyrum

Indlæg af hudle »

okay.. så er det bedre at købe de 5-6 spær jeg skal bruge og så sætte plader på dem?? Ja jeg havde tænkt at lave det i rigler og så x-finer på indersiden.. det er vel rigelig..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Besvar