Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillesilo i kælder

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Pillesilo i kælder

Indlæg af Albert » 16 mar 2011 20:58

Nu kan man for en sikkerheds skyld også tørre røven før man skider,men et sprinkleranlæg over et pillemagasin i et kælderrum er galmandsværk.
Hvis man fylder et rum med piller og sprinkleren udløses,og er aktiveret over en længere periode,skal rummet pillerne er i pludselig være ca.50 % større for at pillerne kan være der,og tro mig den slags uheld sker altid når der ingen er til stede i huset.

Senariet kunne være væltede skillevægge og løftede gulve i stueetagen,så set i den betraktning kan der købes meget gips for de omkostninger sprinkleren kan medføre.


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Pillesilo i kælder

Indlæg af Flunk » 17 mar 2011 07:24

Sprinkleren udløses kun hvis der er ild, og jeg ved ikke hvad der er værst ilden eller våde træpiller?
Hvis der går ild i det, og brandvæsnet kommer, bruger de også vand til at slukke ilden med?
Den kan forhåbentligt sidde der altid, uden nogensinde at blive aktiveret, men som en sikkerhed når man nu sover lige over,
Med det er jo op til den enkelte hvordan man selv vurderer sit behov for sikkerhed, det var bare et forslag.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Pillesilo i kælder

Indlæg af Albert » 17 mar 2011 09:16

Man skal ikke stole blindt på de sprinklerdyser,min nabo fik for nogle år siden ødelagt en del af sit produktionsapperat,årsag et sprunget glas i sprinklerdyse,uden der iøvrigt var ild nogen steder.

Hvis magasin og fyrrum er lavet efter reglerne,vil risikoen for en brand i magasinet være stort set ikke eksisterende.

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Pillesilo i kælder

Indlæg af Flunk » 17 mar 2011 09:23

Jeg var ikke klar over at de kunne fejle?
Min sidder i et rum med gulvafløæb, og ikke nede i selve pillesiloen.Pillesiloen har låg på, så pillerne bliver ikke våde selv om den springer.Der bliver dog nok noget rengøring hvis det sker.
Men jeg kan godt lide den sikkerhed det giver.
Den er så i øvrigt lavet istedet for at sætte dobbelt gips på loftet, som ellers er krav til loft i fyrrum.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

erdo
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 feb 2011 21:23
Mit fyr: Før Oliefyr nu Ecoheat 2500
Areal: 500
Brændsel: Dyr olie pt.
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Årligt forbrug: 8000 L.
Geografisk sted: Fredericia

Re: Pillesilo i kælder

Indlæg af erdo » 18 mar 2011 13:46

anderswitt » 16 Mar 2011, 20:10 skrev:hvis det var noget http://www.bioteknik.dk/pdf/Hapero-brochure.pdf
havde ellers noget andet i tanken nen kan ikke finde den lige nu

det var sådan noget jeg havde tængt på http://www.bioteknik.dk/mulvarp-sugesystem.html men ved ikke om det er noget for dig kender ikke firmate eller deres produkter

Jeg har fået en pris på et fuld automatisk Biolyt 21 kw, men da komponentprisen alene er 100,000 Kr inkl vacumsug bliver det nok en Woody som kan fåes til under halv pris og så må jeg leve med rengøring 1 gang i ugen.


Besvar