Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vvb og føler

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Morten J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 164
Tilmeldt: 15 jan 2011 10:04
Mit fyr: scotte blackstar 16kw
Areal: 207
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Randers

vvb og føler

Indlæg af Morten J » 28 feb 2011 19:47

Jeg har sidste torsdag monteret en 2 vejsmotorventil og en temperaturføler i vvb. Det er trukket et langt kabel på knap 40m til fyret, jeg vidste godt at producenten til føleren siger max 25m. Havde længe undret mig over, at fyret ikke kunne varme vvb helt op til settemp. da det ville nå at gå ud med for høj kedeltemp. Det skal lige siges, at jeg havde prøvet at korrigere for det lange kabel, ved at sætte temp til vvb med 55 grader. Har lige prøvet at fylde et glas med det varme vand fra vvb, og det viste 59grader på et stegetermometer, og på styringen viste den, at vvb var 51 grader. Ville lige dele dette med jer, der måske også har trukket et lidt for langt kabel til føleren. Glæder mig lidt til at se ændringen på fyret.


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: vvb og føler

Indlæg af Oldgaard » 28 feb 2011 20:02

Dejligt med den oplysning Morten, så er jeg fri for at skulle risikere at blive taget med et glas vand i hånden :lol:

Skal have taget mig sammen til at få lavet det hos os, men venter lige til det er blevet noget varmere i vejret, og får så lavet lidt om på den rørføring omkring vvb
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Morten J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 164
Tilmeldt: 15 jan 2011 10:04
Mit fyr: scotte blackstar 16kw
Areal: 207
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Randers

Re: vvb og føler

Indlæg af Morten J » 28 feb 2011 20:07

Hej Oldgaard, bruger du også dit fyr til det varme vand om sommeren, er lidt intra i at høre hvordan det kører med en 16kw, da jeg får byttet min 10kw til en 16kw. da den simpelthen ikke kunne følge med, når det var koldt og gulvene kalder på varme.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: vvb og føler

Indlæg af Oldgaard » 28 feb 2011 20:21

Det kommer jag da til ;)
brugte den gamle italiener sidste sommer, efter jeg regnede lidt på det så jeg hurtigt at det ikke kunne betale sig at bruge el til varmt vand om sommeren.

Du har jo mit nr. hvis du vil høre nærmere ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Besvar