træ fyr, solvarme , ladeventil og akku tank

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
supersejler
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2011 16:54

træ fyr, solvarme , ladeventil og akku tank

Indlæg af supersejler »

Hej er der nogen der ved noget om disse ting . Har problemer med at få varme i akku . tank efter jeg fik ladde ventil sat på og varme ind til huset er heller ikke godt . har haft to ude og kikke de siger at det er monteret rigtigt men det virker ikke ikke ret godt .Temp på fyret er 70g men kan kun få ca 52 g ind i huset ..er der nogle her i STOKER pro forum der har nogle god ider så vil jeg blive meget glad :

Med venlig hilsen Supersejler

anderswitt
Stoker X
Stoker X
13
Indlæg: 458
Tilmeldt: 30 maj 2010 22:27
Mit fyr: orland 25 super
Areal: 180m2
Brændsel: bøg/ask
Fremviser gerne i postnummer: 4983
Årligt forbrug: 20-30rm

Re: træ fyr, solvarme , ladeventil og akku tank

Indlæg af anderswitt »

hvilken termostat har du i den ladomat hvis den er til 72c og du har 70c på kedlen ja så sker der jo aldrig noget
hæv kedel temp til 80c
supersejler
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2011 16:54

Re: træ fyr, solvarme , ladeventil og akku tank

Indlæg af supersejler »

det er en danfos ,jeg har sat temp. på 60c har også prøvet at sætte den længre ned og op men samme resultat
levi

Re: træ fyr, solvarme , ladeventil og akku tank

Indlæg af levi »

supersejler » 05 Feb 2011, 22:00 skrev:det er en danfos ,jeg har sat temp. på 60c har også prøvet at sætte den længre ned og op men samme resultat
En Danfoss ?, - Danfoss laver da ikke ladeventiler ? :roll:

Kan du ikke tage nogle billeder, - eller lave en tegning, - ud fra din beskrivelse er det jo umuligt at hjælpe :shock:
supersejler
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2011 16:54

Re: træ fyr, solvarme , ladeventil og akku tank

Indlæg af supersejler »

hej det er en termorvar ladeventil og så har jeg en danfos termostat til at styrrer temp.. vil gerne sende nogle foto kan man gøre det her kom først på stoker forum i forgårs

Besvar