Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er denne vvb koblet korrekt

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
5771
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 18 dec 2010 09:29
Mit fyr: Benekov R 25 Linux
Areal: 495
Brændsel: korn
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Dagligt forbrug: 20
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Er denne vvb koblet korrekt

Indlæg af 5771 » 30 jan 2011 17:59

Hej !!jeg tror at, hvorfor fremløb og returløb er koblet sammen men dog adskilt med en hane er at, der før har været en termostat ventil til at styre din fremløbstemp, da fremløbstemp på et halmfyr godt kan være ret høj når der lige er fyret ( måske ) ang. din beholder er det vel afhængig af type om den er koblet rigtig ( her melder jeg pas )


levi

Re: Er denne vvb koblet korrekt

Indlæg af levi » 30 jan 2011 22:21

Din beholder er IKKE monteret korrekt.

1. Der mangler en drifttermostat, - der skal lukke af for beholderen når den er varm.

2. Fremløb som går ind i siden, - skal ALTID være øverst og retur nederst, - hos dig er det omvendt.

Den kuglehane du har imellem frem/retur = en kortslutning/shunt, - det kunne tyde på man i gamle dage shuntede retur/fremløb her til kedlen.

Jeg håber IKKE du har betalt for at få sat den beholder op, - magen til klyt på klyt, - forfærdeligt at se :(

Hvis du har betalt for opsætning, - så syntes jeg du skal reklamere!

Brugeravatar
karl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jan 2011 20:28
Mit fyr: Faust halmfyr
Brændsel: Halm
Geografisk sted: Randers

Re: Er denne vvb koblet korrekt

Indlæg af karl » 31 jan 2011 02:16

levi » 30 Jan 2011, 22:21 skrev:Din beholder er IKKE monteret korrekt.

1. Der mangler en drifttermostat, - der skal lukke af for beholderen når den er varm.

2. Fremløb som går ind i siden, - skal ALTID være øverst og retur nederst, - hos dig er det omvendt.

Den kuglehane du har imellem frem/retur = en kortslutning/shunt, - det kunne tyde på man i gamle dage shuntede retur/fremløb her til kedlen.

Jeg håber IKKE du har betalt for at få sat den beholder op, - magen til klyt på klyt, - forfærdeligt at se :(

Hvis du har betalt for opsætning, - så syntes jeg du skal reklamere!
Tak for svaret! det anede mig at det ikke var monteret rigtig, nej jeg har heldigvis ikke betalt for opsætning af vvb,da jeg kun sætter til leje,men nu kan jeg forelægge dette svar til min husvært,så det hele kan blive bragt i orden.


Besvar