Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fejlopsætning

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Flemmingth » 07 jan 2011 00:38

Jeg har sjældent håndværkere i huset (rigtig GDS'er), men når jeg har, så får jeg altid fast pris på materialer, og oplyst timepris på håndværkerne og et skøn over hvor mange timer der skal bruges. Så hjælper jeg til med at fjerne affald, løfte/holde, henter værktøj og stumper, rydder op mv. Jeg fortæller åbenhjertigt at det er for at spare penge, og fordi jeg synes proffer skal lave det de er gode til. Slavearbejdet skal de spares for. Og så er der hele tiden varm kaffe på termo'en og kolde vand i køleskabet. Til fyraften en kølig pilsner - hvis de har lyst.
Det giver pote :) Måske derfor at I andre skal betale dyrt icon_cheesygrin.gif
En enkelt gang syntes jeg der var rigeligt med timer på regningen, så jeg kørte ud til mester for at betale, og der spurgte jeg så om der mon var sket en regnefejl i timerne. Det troede han nu ikke, men hvad jeg mente.
Joh - de var kommet kl. dit og kørt kl. dat, så jeg fik timerne til ca. XXX i stedet for hans YYY. Jaeh - men værkstedtimer skulle jo også betales. Jo-jo - men SÅ mange. Tjaeh og joeh og lidt mere frem og tilbage.
Summa sumarum: Vi endte på et timetal som vi begge kunne leve med. Vi skiltes fredeligt og jeg måtte endelig ringe hvis jeg havde flere opgaver.
Min mening: Langt de fleste håndværkere er helt OK. De få brodne kar fylder bare utroligt meget i aviser og TV.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


levi

Re: Fejlopsætning

Indlæg af levi » 07 jan 2011 00:43

Flemmingth » 07 Jan 2011, 00:38 skrev:Jeg har sjældent håndværkere i huset (rigtig GDS'er), men når jeg har, så får jeg altid fast pris på materialer, og oplyst timepris på håndværkerne og et skøn over hvor mange timer der skal bruges. Så hjælper jeg til med at fjerne affald, løfte/holde, henter værktøj og stumper, rydder op mv. Jeg fortæller åbenhjertigt at det er for at spare penge, og fordi jeg synes proffer skal lave det de er gode til. Slavearbejdet skal de spares for. Og så er der hele tiden varm kaffe på termo'en og kolde vand i køleskabet. Til fyraften en kølig pilsner - hvis de har lyst.
Det giver pote :) Måske derfor at I andre skal betale dyrt icon_cheesygrin.gif
En enkelt gang syntes jeg der var rigeligt med timer på regningen, så jeg kørte ud til mester for at betale, og der spurgte jeg så om der mon var sket en regnefejl i timerne. Det troede han nu ikke, men hvad jeg mente.
Joh - de var kommet kl. dit og kørt kl. dat, så jeg fik timerne til ca. XXX i stedet for hans YYY. Jaeh - men værkstedtimer skulle jo også betales. Jo-jo - men SÅ mange. Tjaeh og joeh og lidt mere frem og tilbage.
Summa sumarum: Vi endte på et timetal som vi begge kunne leve med. Vi skiltes fredeligt og jeg måtte endelig ringe hvis jeg havde flere opgaver.
Min mening: Langt de fleste håndværkere er helt OK. De få brodne kar fylder bare utroligt meget i aviser og TV.
Se du er sådan en kunde håndværkerne kan lide, - der er ikke noget bedre end at lave det man er god til, - og så at kunden leger "lærling".

Den med kaffen, - og god behandling er en sikker vinder, - da jeg stod i lære fik vi kaffe 90 procent af de steder vi kom, - da jeg gik på "pension" som aktiv energimontør gik der uger imellem vi fik kaffe.

Kaffe, - og en fyraftensøl betyder SÅ meget efter en hård dag, - behandl folk som man selv vil behandles, - så bliver man meget sjældent "snydt", - og den halve time man har haft i overtid glemmer man ofte at skrive på :)

Summa summarum, - en kop kaffe og en fyraftensøl er meget værd!

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Hangaard » 07 jan 2011 00:43

Vi snakker jo ikke om timeprisen er for høj eller lav, den faktor går jeg ud fra man kender før arbejdet går igang.
Vi diskuter nok nærmer snyd og bedrag og omfanget af dette og hvad man evt. kan gørre for at sikre sig imod det, og hvad mulighederne er hvis man er blevet snydt.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

levi

Re: Fejlopsætning

Indlæg af levi » 07 jan 2011 00:47

Hangaard » 07 Jan 2011, 00:43 skrev:Vi snakker jo ikke om timeprisen er for høj eller lav, den faktor går jeg ud fra man kender før arbejdet går igang.
Vi diskuter nok nærmer snyd og bedrag og omfanget af dette og hvad man evt. kan gørre for at sikre sig imod det, og hvad mulighederne er hvis man er blevet snydt.
Hvis man er bange for at blive snydt, - så få en fast pris skriftligt, - og få kun lavet det du har bestilt.

Det er den eneste måde man kan sikre sig på (Inden for ALLE brancher).

Husk at ekstra arbejde koster ekstra, - jeg ved ikke hvor mange gange jeg har været på faste prisopgaver, - og hvor kunden så kommer på flere ting "nu jeg er der alligevel" så er der en hane der skal skiftes, - en radiatorventil der drypper. - eller skal skiftes.

Sådan noget koster ekstra, - også selvom vvs-manden er der alligevel :)

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Fejlopsætning

Indlæg af snubbi » 07 jan 2011 09:23

da jeg start som elektriker var der kaffe på kanden og en øl eller vand til maden og blev altid budt ind i køkken til frokost ,det næsten ikke mere
nu starter kunden næst alt tid med at spørger hvornår man er færdig inden over hovedet er starte, og det skal ligne en million når man er færdig ,men det må igen ting koste og det er blevet være og værer med årene.
det med at smeden har lavet en fejl ,vi laver alle sammen fejl. du har sikker også en fejl på dit arbejde der ingen der er fejl fri.
mvh elektrikeren :great:


nb der er et ord sprog der hedder. Den som igen ting laver laver igen fejl ,den som meget lave laver flere fejl !
------------------------------------------------------------------------------------------


Besvar