Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fejlopsætning

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
madsen12345
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 277
Tilmeldt: 04 dec 2009 14:56
Mit fyr: RTB 10 KW
Areal: 190m2 +110Lvvb
Brændsel: HP træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9760
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 9760 Nordjylland

Re: Fejlopsætning

Indlæg af madsen12345 » 06 jan 2011 18:24

EKP » 06 Jan 2011, 16:41 skrev:Jeg ved nøjagtigt hvor længe de har været der og hvor lang tid der er brugt på udbedring af fejl. Jeg har selv været der :-) nu venter jeg til jeg får regningen og så må vi se hvad der står. Med mindre i mener at jeg ska kontakte mester inden han laver regningen. Det har ellers været flinke folk så jeg har ingen grund til at tro de vil snyde. Skriver blot her for at få noget viden om et område jeg ikke ved meget om..
Jeg mener da du skal vente til regningen den kommer, ( måske er den som den skal være. )
og spørger du om det bliver trukket fra det der er lavet om før du får at vide hvor
mange timer der er brugt, ja så kan han jo bare justere timerne derefter. :roll:


Til Hangaard.

Jeg er ikke helt enig med dig i at det ikke hjælper at han selv har været til stede da arbejdet er blevet udført,

Jeg har selv prøvet at få udført arbejde fra et tømmerfirma hvor der var lagt over dobbelt så mange timer på regningen som der var brugt, og timerne blev da trukket fra da jeg viste dem at jeg da havde styr på hvor mange timer der var brugt på arbejdet , og endelig hvis det skulle være helt overdrevet mange timer, ja så er der vel stadig mugligt at få en vurdering fra en anden vvser.

Ekp,

Hvem ved , det kan jo være at new5 bliver billigere end du regner med, så kan du jo bruge overskuddet til det her. bier5.gif


Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Hangaard » 06 jan 2011 18:54

prøver bare at fortælle hvor svært det vil være at dokumenter det, hvis man påpeger over for firmaet at de har faktureret 25% flere timer end de virklig har brugt og de så siger ok og retter det, ja så er der jo ingen problem ud over de så lige har indrømmet at de forsøger at svindle deres kunder.
MEN hvis firmaet er ligeglad med din kalender og fastholder deres faktura så vinder du ikke den i retten, priserne på deres fittings, rør o.s.v er også tit helt hen i vejeret men det finder kunden jo som regl først ud af når fakturaen kommer ind af døren, tro mig jeg har prøvet det og ud over timetallet så var der skrevet diverse ekstra fittings på fakturaen og i dimmensioner der overhovedet ikke er at finde i mit system der var fks. skrevet en del fittings på i 1½ og 2" men den største størrelse de er i mit system er 1 1/4" og det var faktisk det eneste de ville ændre (her kunne jeg jo bevise min påstand).
Den ene tank der skulle instaleres var bla. en solvarme beholder som står inde i selve huset, her er der linoliumsgulv, smede svennen var ryger og havde fået lov til at ryge der ude (er selv ryger) og man vil jo gerne være flink ik.
Men en af de sidste dage de var her så jeg at han bare smed smøgen på gulvet og trådte den ud :-( jeg blev lidt lamslået over han kunne finde på det og fortalte min bedre halvdel det som så konfronterede ham med det, han benægtede selvfølig at de sorte mærker der var kommet i gulvet var noget han havde lavet og at han ikke slukkede signe smøger på gulvet, man kan ikke gøre noget uden man kan bevise sin påstand.
At køre syn og skøn får du kun noget ud af hvis det er meget slemt, 25% fler timer der får du ikke medhold, de er nu rimlig til at beskytte hinanden.
Der ud over kan man jo tænke lidt over om man vil risiker en sags regning på måske 25-35000kr hvis man ikke vinder en sag.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Fejlopsætning

Indlæg af søren ø » 06 jan 2011 19:33

Du kan nemt komme til at betale for lærlingens timer, da han stadig laver noget på dit anlæg og derfor tager timerne fra svenden. Hvis der ikke var en lærling til at hjælpe skulle svenden lave hans arbejde til en noget højere faktureret pris, så hvad vil du helst? Du skal selvfølgelig ikke betale for at få rettet de fejl de selv har lavet, og det med at dit overløb er ført til tagrende vil jeg end ikke kommentere, men bare krumme tæer over en "kollega"... Praktikanten er gratis.

Derudover vil jeg som vvs/blikkenslager lige tilføje at der ikke findes noget værre end folk med et stopur og en kalender når man arbejder. Det stresser, er skide irriterende, og i mine øjne et tegn på at man ikke stoler en skid på de folk man selv har tilkaldt. Der kan gå meget tid med bestilling, udpakning og kontrol af stumper. Pakning af bil, oprydning, kørsel til container med affald, skrivning af sedler osv. De fleste af disse ting foregår udenfor kundens synsfelt, og man mener derfor ikke selv man skal betale, men hvem skal så? Mht. stumper skal mester jo også dækkes ind hvis der er en defekt imellem, og man derfor skal sende en mand ud og skifte den på garanti.

Det ovenstående er ikke møntet på nogen bestemt, men blot et udtryk for min mening set fra "den anden side"
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

madsen12345
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 277
Tilmeldt: 04 dec 2009 14:56
Mit fyr: RTB 10 KW
Areal: 190m2 +110Lvvb
Brændsel: HP træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9760
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 9760 Nordjylland

Re: Fejlopsætning

Indlæg af madsen12345 » 06 jan 2011 19:50

søren ø » 06 Jan 2011, 19:33 skrev:Du kan nemt komme til at betale for lærlingens timer, da han stadig laver noget på dit anlæg og derfor tager timerne fra svenden. Hvis der ikke var en lærling til at hjælpe skulle svenden lave hans arbejde til en noget højere faktureret pris, så hvad vil du helst? Du skal selvfølgelig ikke betale for at få rettet de fejl de selv har lavet, og det med at dit overløb er ført til tagrende vil jeg end ikke kommentere, men bare krumme tæer over en "kollega"... Praktikanten er gratis.

Derudover vil jeg som vvs/blikkenslager lige tilføje at der ikke findes noget værre end folk med et stopur og en kalender når man arbejder. Det stresser, er skide irriterende, og i mine øjne et tegn på at man ikke stoler en skid på de folk man selv har tilkaldt. Der kan gå meget tid med bestilling, udpakning og kontrol af stumper. Pakning af bil, oprydning, kørsel til container med affald, skrivning af sedler osv. De fleste af disse ting foregår udenfor kundens synsfelt, og man mener derfor ikke selv man skal betale, men hvem skal så? Mht. stumper skal mester jo også dækkes ind hvis der er en defekt imellem, og man derfor skal sende en mand ud og skifte den på garanti.

Det ovenstående er ikke møntet på nogen bestemt, men blot et udtryk for min mening set fra "den anden side"
Hej Søren.

Forstår jeg dig ret, så skriver du at når jeg bestiller en håndværker til et stykke arbejde,ja så skal jeg betale ekstra for de stumper der bruges hvis de er defekte,jeg betaler da ny pris for stumperne en gang, ja så forstår
jeg bedre at håndværker priserne ofte er som de er.

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Hangaard » 06 jan 2011 19:53

Den med tilliden, er VVS folkene sku selv skyld i, og vil lige pointer at jeg også skrev tidliger at ikke alle "håndværker" er sådan nogle er ganske fine. men der findes vist en hel del brådne kar indenfor netop denne fag.
Jeg er i hvertfald en af de uheldige med valg af VVS firma, alt hvad der kunne gå galt, gik hvist også galt her.
Men det er i hvert fald nærmest umulig at få ret hvis ikke man kan bevise sine påstande og det er der jo ingen der kan.
Så derfor er det vigtig at man får et skriftlig tilbud, vil vvs firmaet ikke det, så find en der vil, så ved man da på forhånd prisen og så kan man jo regne ud om det er helt i skoven.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Fejlopsætning

Indlæg af søren ø » 06 jan 2011 20:00

madsen12345 » 06 Jan 2011, 19:50 skrev: Hej Søren.

Forstår jeg dig ret, så skriver du at når jeg bestiller en håndværker til et stykke arbejde,ja så skal jeg betale ekstra for de stumper der bruges hvis de er defekte,jeg betaler da ny pris for stumperne en gang, ja så forstår
jeg bedre at håndværker priserne ofte er som de er.
Nej, det misforstår du. Hvis der er en defekt vinkel i dit anlæg som efter 2 uger begynder at sive, skal mester betale en svend, og en ny fitting uden at give dig en ny regning. Monterer han derimod dine egne stumper, kan du være sikker på at komme til at betale timelønnen, hvis han skal udskifte en defekt stump, han ikke selv har solgt dig.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
Uffe Henneberg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 127
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:36
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5 350
Areal: 250/100
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6840
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Oksbøl Vestjylland-City of Vrøgum

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Uffe Henneberg » 06 jan 2011 20:12

Hmm der er flere sider af det her. Det kan godt være jeg lyder lidt hvass ,men for pokker ..
Hvem yder optimalt når chefen (det er så kunden her, men det kunne lige så godt være din chef) står med et stopur ?
Selvfølgelig skal man betale for lærlingen ,og selvfølgelig ikke fuld pris.
Selvfølgelig skal man ikke betale for ikke korrekt udført arbejde.
Håndværkere er almindelige mennesker der trækker vejret.. Der er gode og dårlige ,lige som revisoren og ham i banken.
Skal man vælge den håndværker der ikke gider at specificere arbejde for 70000 ?
Man kan vælge at få tilbud (som skal holde ) eller et overslag (som tit er den bedste løsning ) eller timeafregning (som også inde holder de timer kunden ikke ser , og er en god løsning hvis man kan stole på hinanden)
Men tag og kik på regningen når den kommer ,det kunne jo være den var ok ;-)

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Hangaard » 06 jan 2011 20:31

Hmm, og måske jeg lyder hvass, men det er så den typiske plade med et stopur, men der åbenbart grund til at noter tider når håndværker er på besøg, desuden skal jeg sku ikke betale for at du finder varen frem og pakker bilen (jeg skal betale for transport fra og til virksomheden) altså kørsel og intet andet.
Det er da ikke normalt at man på forhånd betaler for reprations der endnu ikke er opstået, igen en ide der må være noget håndværkerne har opfundet.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Brugeravatar
Uffe Henneberg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 127
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:36
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5 350
Areal: 250/100
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6840
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Oksbøl Vestjylland-City of Vrøgum

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Uffe Henneberg » 06 jan 2011 20:56

Hvis ikke du skal betale for at varen bestilles, modtages ,pakkes ud ,og tages i bilen .....Hvem skal så ? den næste kunde ?

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af MichaelK » 06 jan 2011 21:09

Hangaard » 06 Jan 2011, 20:31 skrev:Hmm, og måske jeg lyder hvass, men det er så den typiske plade med et stopur, men der åbenbart grund til at noter tider når håndværker er på besøg, desuden skal jeg sku ikke betale for at du finder varen frem og pakker bilen (jeg skal betale for transport fra og til virksomheden) altså kørsel og intet andet.
Det er da ikke normalt at man på forhånd betaler for reprations der endnu ikke er opstået, igen en ide der må være noget håndværkerne har opfundet.

Du er helt fejl på den. Forberedende og afsluttende arbejder, der
foregår uden for dit synsfelt, skal Du også betale for. Der er ikke
andre til det. Du arbejder da heller ikke gratis, gør Du?


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Besvar