EW parallelshuntsystem

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
sirmark
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23 apr 2010 23:06
Mit fyr: Benekov R15 - 2010
Areal: 256
Brændsel: Korn
Årligt forbrug: 12 tons

EW parallelshuntsystem

Indlæg af sirmark »

Har et gulvvarmesystem med en 6 kreds men der er ikke meget varme i det.

http://images.pricerunner.com/product/i ... e-15-4.jpg

Skal thermostaten stå på 1 eller 6 for at give mest varme, når nu føleren er på den anden side af pumpen ?

Kan mærke pumpen kører, men det er vel ikke garanti for den virker eller.....eller er det størst sandsynlighed for det er thermostaten der er defekt ?

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Re: EW parallelshuntsystem

Indlæg af Fer »

Hvilket system er det du har? Jeg kan ikke se det ud fra billedet.

Jeg formoder dog der er tale om en watts ventil til reguleringen. 1 er 20 grader. 2 er 30 grader. Altså gang med 10 og læg 1 til.

Kunne det evt tænkes at din termostat sidder fast? Du kan prøve at skrue hovedet af og massere ventilen.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

Re: EW parallelshuntsystem

Indlæg af kadett 76 »

højere tal giver varmere fremløb men pas på den ikke bliver for høj hvis du har trægulve (mener de fleste anbefaler max +35) men som fer skriver af med det følerhovede og masser stiften, den sidder sikkert fast, ellers er der sikkert luft i, er "skruen" på toppen af luftudladeren løs? åbner dine telestater? (ringen i toppen skal være synlig), der er sjældent problem med pumperne på disse systemer men hvis du piller skruen ud i midten af pumpen (den store krom skrue) kan du faktisk se om akslen drejer, det giver lidt vand så hold noget under og den mister også pumpetrykket og dermed køling så lad være med at lure på akslen i 10 minutter :-), skriv lige om du har det i gang igen og hvad fejlen var

Besvar