Isoleringsskum til akkutank

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af Ollii »

EKP » 04 Nov 2010, 08:43 skrev:Så ska du jo bare have isoleret dine radiatore Pelle- det er åbenbart der varmetabet er ;-)
:great:
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af hudle »

haha.. den var god.... ja Pelle det var en mulighed..men tror bare jeg isolere og håber det bedste :-) Projektet er en under 1000 kroners investering..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af pelle »

EPK:
Jo, det ved jeg nok nu. Men, dengang var jeg også lidt i tvivl. Hvor stort var egentlig varmetabet i sådan en tank.. . Det er også det med varmetab og forbrug spørgeren er i tvivl om og ønsker svar på. Det har jeg så svaret på efter bedste evne. :)

Hudle: Ja bare få den tank pakket godt ind..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af hudle »

det vil jeg gøre... nu har jeg jo fået super forslag fra dig før og jeg må bukke mig i støvet og sige mange tak for hjælpen... dne okser derudaf lige nu.. men den har det med at danne bro..

Kan forresten se du har sådan en vigas gasogen... er det noget der duer?? Den er vel ligesom en atmos er den ikke??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af pelle »

Jo det er en gasogenkedel lige som din og en Atmos. En Atmos har røgsuger, den jeg har er med blæser...Ellers virker de på samme måde..Det med at der dannes bro kan nu godt drille. Jeg roder lidt med ildtangen. Er der et godt glødelag propper jeg ikke kedlen helt op. Men det er sku meget forskellig hvor let det er går med det. Syntes også det må være godt, komfortmæssigt, med en røgsuger, så man ikke får røg i fyrerummet. Der er jeg ved at udtænke noget med en emhætte. Desværre står kedlen i en 170 m2 stort rum. Var fyrrummet lille, ville jeg bare have en blæser der kunne lave overtryk i fyrrummet.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af Zarge »

Jeg går begge dele, emhætten er fin til at snuppe skidtet hvis der smutter lidt røg ud. Blæseren eller blæserne, der sidder vist 12 i magasinet... Og det overtryk de skaber i mit fyrrum gør underværker... Mit problem er så bare at renselemmen på skorstenen sidder på bagsiden altså i fordelergangen til resten af kælderen, og da skorstenen åbenbart ikke altid har træk nok til at aftage det ekstra luft så bliver det presset ud ved lemmen og ud i kælderen... Så jeg skal ha fuget lemmen engang ved lejlighed... Men ellers virker overtrykket fint...:-)
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af Albert »

Når varmetilførslen til tanken er ophørt,så går det hurtigere og hurtigere med afkølingen for hver time der går,der er jo stadig det samme varmebehov i huset,og når temp. begynder at falde i huset,vil alle radiatorer efterhånden stå åbne hele tiden,og derved øge afkølingen betydelig. I ældre ejendomme er der et mærkbart merforbrug på dage hvor det blæser meget,så der er nok ikke så meget mystik i hvor Hudles varme bliver af.

Jeg kender en som har en tank på 60.000 liter,den er sprøjtet med 600 mm isoskum,den bliver fyret op til 85 gr.hver 6 døgn, med de aktuelle udetemperaturer,efter 6 døgn er den faldet til ca 50 gr.hvorefter den får 3 bigballer på en gang = ca 1800 kg halm,så er den igen oppe på 85 gr.
Stuehuset er et ældre middel isoleret fra ca.1920 på 380 m2,derudover er der et rum i en af avlsbygningerne på 250 m2, med gulvvarme,det er af nyere dato og godt isoleret.
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Isoleringsskum til akkutank

Indlæg af hudle »

tror min solo ville se sjov ud hvis den skulle sluge tre bilballer på en gang... det er et anlæg der vil noget må jeg sige... det var da enormt.. den tank står vel indenfor et sted eller hvordan??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Besvar