Kombination Baxi Bonus 30 + Passat C2

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Landbo
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Kombination Baxi Bonus 30 + Passat C2

Indlæg af Landbo »

Dransfeldt skrev:Hej,

jeg har lige skitseret mit eksisterende varmeanlæg. Efter hvad jeg har kunne læse indtil nu, skal der vist en modificering til, når jeg alligevel skal til at rode med at koble stokeren til.
Der er et problem med det setup jeg har idag, at når kedlen nærmer sig de 90 grader, kommer der luft i akkumuleringstanken, i en sådan grad at der ikke kommer varme ind i huset (det kan måske klares med en automatudlufter).
Kommentar er velkommen.

Mvh

Ole M D
Kan se det ikke er brændekedler du mangler. icon_cheesygrin.gif Der er en til 'stur stur fyring' og en der formodentelig er til klatfyring. Formoder du afliver den til klatfyring og bruger pumpen til stokeren.

Hvis det var mit anlæg, ville jeg som det første finde ud af hvor utætheden er og få den stoppet. En automatudlufter er efter min ringe mening kun en nødløsning. Husk at en sådanne bør have fri 'adgang' til et afløb hvis den skulle gå hen og blive utæt, hvad der er set før. Det er f...... træls at oversvømme et loft. :)

Sidder her og spekulerer på om det ikke er damp i stedet, pg. af at afgangen til expangtionen ikke sidder helt oppe øverst på accutanken ?

Anlæget ser ellers helt ordinært ud hvis jeg ser bort fra den ekstra kedel. Måske det ville være en fordel at indsætte en nedblandingsshunt til anlæget så du ikke har 90 grader varmt vand ind i huset (har med vilje selv undladt den for at lave diagrammet så simpelt som muligt) ?

Kan du ikke prøve at lave en tegning, som du forestiller dig anlæget skal se ud med stokeren ?
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Besvar