Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Elvandvarmer til sommerperioden

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Ernst Drastrup
Supporter
Supporter
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 12 feb 2008 10:37
Geografisk sted: Arden
Modtaget likes: 7 gange
Kontakt:

Re: Elvandvarmer til sommerperioden

Indlæg af Ernst Drastrup » 06 okt 2009 21:52

Du behøver ikke tømme den 160 liter beholder, men du skal hæve temperaturen op til omkring 80 grader i et døgns tid, så sker det ikke noget ved du tager et bad med det vand.
M.v.h.
Ernst
Første smed med solvarme i dk.
-- Min bog om Solvarme --


Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Elvandvarmer til sommerperioden

Indlæg af Erik2 » 27 nov 2011 11:46

Genopliver lige en gammel tråd.

Jeg har lige købt en brugt 160 liters Metro combibeholder, og den har elvarmelegemet monteret i en dyklomme i flangen. Jeg er ret sikker på at spørgerens beholder har den samme flange, hvorfor skulle Metro lave 2 forskellige flanger. Hvis ikke kunne man have modificeret den bestående flange som beskrevet af Ernst, eller udskiftet den med én med dyklomme til varmelegemet. Varmelegemet skulle under alle omstændigheder indkøbes.

Sikkert dyrere i stumper end en lille elbeholder, men uden ombygning af vandsiden, og med mange flere liter vand til bad.

Jeg har et andet problem (udfordring). Jeg vil have elvarmelegemet op i toppen, som på en solvarmebeholder. Passer flangen fra en solbeholder i min Metro, eller er det vejen frem at ændre dykrøret til et langt 2" rør med et standard varmelegeme?

Tillægsspørgsmål: Gør det noget at emaljen er væk på den nederste 1/3 af dykrøret, når magnesiumanoden har masser af gods endnu?

Besvar