Støbejern eller pladekedel til stoker ?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re:

Indlæg af Falck »

oxholm skrev:nu hænger pris og kvalitet jo sammen ikke mindst indenfor stokerfyr og ja, det er da dejligt når man har købt et billigt fyr og regner med at så er man sikret billig varme pga.den lave indkøbspris.men hvad så når på de kolde vinter ikke kan få skidtet til at gi den varme man regner med fordi motoren til sneglen står af,styringen er umulig at indstille osv.så hellere gi ve lidt mere og man kan sove roligt mens snestormen raser. og noget helt andet, folk bruger gerne 3-400000 på en ny bil for at imponere naboen mens de ikke vil ofre en krone på det der skal holde huset varmt.og den holder ikke 20 år... :shock:
Oxholm, mine bukser fra Bilka til 149,- de holder squ lige så længe som de der modebukser fra Levis til 599,- de er bare billigere. Men der er nogle der bare VIL betale kassen. Det er de samme der ikke køber smør hos købmanden, men først om søndagen, hos bageren til den dobbelte pris. Din teori den holder nogle steder men du kan ikke gereraliserer.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

oxholm
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18 feb 2007 14:52

Indlæg af oxholm »

nu har jeg indstalleret et par fyr gennem mit arbejde(vvsmontør).og ja et par bukser i bilka er ligeså godt som alt mulig andet,men er en meget dårlig sammenligning med fyr.
Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek »

hej vil også lige blande mig lidt :)
med den rivende udvikling vi har for tiden med stoker osv.(som der før er blevet sagt) tror jeg heller ikke man skal rende ud og invistere i et anlæg som man skal bruge alt for lang tid på at tjene hjem ! jeg vil mene at hvis man skal ud og købe pladejerns kedel så skal man være lidt mere på passelig med hvad man køber ( pris = kvalitet ) hvor man stort set kan købe hvad som helst i støbejernskedel, så lang tid man kun ser på holbar heden, men vil man så samtidig have lidt virkningsgrad med ja så er det jo straks lidt mere problematisk, men vil man spare lidt penge så kan man købe en støbejernskedel, da man jo stort set kan stoppe hvad som helst i den uden at aflive den med det samme.
så som sagt tidligere i denne tråd så er det meget en smag sag hvad man vil have /købe
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Besvar