Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Valg af ny styring..

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Valg af ny styring..

Indlæg af Bop » 15 jan 2009 21:08

:great: :great:
Ja det har du ret i B18 er jeg glad for jeg ikke har mere var simpelthen ked af vinklen på nedfaldsskakt man skulle rense alt for tit.
Men havde jeg evt valgt en Multi22 fra start ja så havde jeg 100% sikkert gjort det samme som dig nu.
Men ........... bildte mig jo ind at B18 var nyere model af multi
Nå men jeg er også glad for iltstyringen fyret brænder bedre syntes jeg.
Og jep er glad for fyret ingen problemer udover jeg må sætte mig ind i de foskellige indstillinger men det kommer ligeså stille det ved du sikkert også nu med din nye styring.
Tror faktisk sagtens Multimanden kan jorde B18 hvis han monterede den styring på multien & evt fik den 15270 godkendt så kan den jo pludselig bruges på andre godkendte kedler hmmmmm mulighederne er der da.

Man sælger ikke en pind ved at blive ved at lave det samme Der skal forbedringer til og det med det er dyrt er da en and det er da ikke så dyrt at monter tm styring. :great:


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Valg af ny styring..

Indlæg af Troldmand. » 15 jan 2009 21:22

Hældning på nedfaldsrøret - og hak mig nu ikke ned, hvis jeg tager fejl. - Mener at have hørt engang, at hældningen er valgt ud fra at brænderen så kunne kunne bruges på flere typer kedler, hvilken må du ikke spørge mig om.
Multimanden - jeg aner ikke hvor han er i forhold til at komme tilbage efter - vistnok en lidt grim skilsmisse. En grim skilsmisse kunne jo være, en meter glassnor til mig og en meter til dig.

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Valg af ny styring..

Indlæg af Bop » 15 jan 2009 21:28

Det er korrekt :great:

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Valg af ny styring..

Indlæg af Troldmand. » 15 jan 2009 21:51

nordvestjyden skrev:
Fyr i lille størrelse.jpg
Ved ikke om I kender fyret, men en Salemander J kedel, en rigtig fin sag, der er så tung, at den ikke forsvinder i blæsevejer...Underforbrænding enda...

nordvestjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 07 jan 2009 19:43
Mit fyr: Baxi 2,5F 600L
Areal: 160m3+ 200m3værksted
Brændsel: Skovflis
Dagligt forbrug: 40-50kg
Årligt forbrug: 40-50m3
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Valg af ny styring..

Indlæg af nordvestjyden » 15 jan 2009 22:51

kaptajnen skrev:Hvorfor netop TM3010 eller TM3012. TM3010 er en udgået model og kender ikke TM3012. Idag er det nærmere TM3006 (som bygger på TM3010) eller ultimativt TM3007...
Spørgsmålet er blot om det kan betale sig med den rundtrækskedel...
Hvilket fabrikat er stokeren og hvilken styring er der på den?
Det er en pyro heat stoker mener jeg... med noget gammelt styring med kun et par timer relæ´er og en kedel temperatur føler...
Men mener godt jeg kan bygge lidt om på stokeren.. da den er lavet til savs smuld.. Har et par smede venner der laver snejle rør til linka..
Men inden det store projekt skal i gang skal skorsten fejeren lige kommer og sige god for projektet....
Mener jo godt man må "reparer" sin stoker med firkantet snejle rør istedet for rundt..


Besvar