Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring af pumper.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Styring af pumper.

Indlæg af Troldmand. » 30 jun 2008 11:49

Hej mr.mcp
Jeg har noget kørende der ligner lidt dit. Til at styre en zoneventil til vvb'en har jeg en justerbar termostat fra en gammel vaskmaskine monteret. Føleren er bare puttet ind bag isoleringen på fremløb røret ved fyret. Når kedlen når en ønsket temp klikker termostaten og varmen går til vvb'en. ligeledes når fyret går ned i temp slukker termostaten. Simpelt og koster næsten intet.


mr.mcp
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 28 okt 2007 11:42

Re: Styring af pumper.

Indlæg af mr.mcp » 30 jun 2008 14:46

kaptajnen skrev:Hvis jeg var dig ville jeg gå efter den mere langsigtede løsning og gennemtænke hvorledes du vil have dit anlæg til at køre med din nuværende baxi. Brugeren thy herinde har en baxi som din, så han kan måske hjælpe dig med de muligheder, som denne styring tillader - hvem ved om den faktisk kan kontrollere de 2 pumper?
Ja, den langsigtede løsning har jeg ingen problemer med. Det er at lave hele huset om, som jeg også skriver i en tidligere post. Men da det ikke bliver færdig i morgen eller overmorgen, tænkte jeg på en nødløsning.
Og baxi,en kan ikke styre to pumper, på den måde jeg gerne vil.
Troldmand. skrev:Hej mr.mcp
Jeg har noget kørende der ligner lidt dit. Til at styre en zoneventil til vvb'en har jeg en justerbar termostat fra en gammel vaskmaskine monteret. Føleren er bare puttet ind bag isoleringen på fremløb røret ved fyret. Når kedlen når en ønsket temp klikker termostaten og varmen går til vvb'en. ligeledes når fyret går ned i temp slukker termostaten. Simpelt og koster næsten intet.
Kigger lige på om det kan være en mulighed, har faktisk en gammel vaskemaskine til at stå, som ikke er kommet på lossepladsen.

Besvar