Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Inddækning af scancore skorsten

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af neonus » 19 maj 2008 19:50

Nu går jeg bare og venter på at min nye scancore skorsten ankommer. I mellemtiden forsøger jeg så at finde ud af hvordan jeg bedst laver inddækning ind mod de B5 tagplader der er på det udhus, hvor skorstenen skal stå.

Er der nogle der har erfaring med at inddække sådan en skorsten? Hvilke materialer bruger man - det bedste og billigste selvfølgelig!

Er der ligeledes nogle der har erfaring med hvor længe der går inden man får sin skorsten leveret. Bestilte i fredags - ekspedienten sagde han ville ringe mandag med et leveringstidspunkt, men... han nævnte ikke i hvilken uge det var (han har ikke ringet idag) sFun_explosive.gif


levi

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af levi » 19 maj 2008 20:00

Scancore er ikke verdens hurtigste firma - 3-4 dage skal du regne med.

Tacodan inddækning er det nye "hit" efter bly er blevet ulovligt - det er sådan noget klister noget, der sættes fast på skorstenen med en liste - det tager ca. 1 time at lave en komplet inddækning :0)

Sådan en skal jeg have mig :0)

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af Troldmand. » 19 maj 2008 20:02

Hej!
Jeg skal også have en ny Scancore op igennem et B5 tag. Jeg ofrer tiden på at lave en perfekt vandtæt inddækning i Zink.
Min gamle isokern (23 år gammel) blev lavet med zinkinddækning og det har bare holdt. Zink er fantastisk godt/nemt at lodde sammen.
Last edited by 1 on Troldmand.; edited 19 times in total

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af neonus » 19 maj 2008 20:03

har du noget indtryk af hvad sådan en inddækning koster? Det er heldigvis ikke verdens største skorsten (mener hver side måler 39 cm)

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af Troldmand. » 19 maj 2008 20:14

neonus skrev:har du noget indtryk af hvad sådan en inddækning koster? Det er heldigvis ikke verdens største skorsten (mener hver side måler 39 cm)
Hvem spørger du???
Den i Zink - nok ca 300.- plus en dags arbejde. Levi's er sikkert lige så god, og sikkert meget hurtigere at bruge - hm, måske man skulle se på den som erstatning af Zinken??
Har godt nok Zinken stående..


levi

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af levi » 19 maj 2008 20:19

Zink løsningen er helt klart den PROFFE løsning, og langt den flotteste hvis man gider tage sig tid til finish!

Selvom jeg er gammel blikkenslager, så vælger jeg alligevel Tacodan løsningen, da jeg tror mere på den holdbarhedsmæssigt - derudover bliver den ikke kedelig at se på efter 2 år.

Tacodan løsningen koster ca. 700 kr komplet.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af neonus » 19 maj 2008 20:32

Godt nok har jeg loddet lidt tagrender, men tror ikke jeg vil kaste mig ud i at lave en zink inddækning. Syntes bare det tacodan materiale virker utroligt dyrt - for sådan en gang armeret gaffatape :-) Men selvfølgelig - hvis det holder tæt de næste 30 år så er det jo peanuts.

Levi - jeg kan se inde på jeres hjemmeside har i det kun i 5 meter baner. Er det ikke alt for meget til en scancore? Skal dele en rulle?

levi

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af levi » 19 maj 2008 20:34

Hvis du skal bruge den i sort, og bredden er 50 cm. så kan vi sikkert godt finde ud af at splejse :0)

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af neonus » 19 maj 2008 20:38

Hmm.. Skal bruge den i sort. Men på hjemmesiden er de kun i 300X5000 & 450X5000

Men jeg er ikke så kritisk. Det er blot taget på en afsidesliggende udbygning. Så hvis du er frisk på at dele - så er jeg også frisk :-)

levi

Re: Inddækning af scancore skorsten

Indlæg af levi » 19 maj 2008 20:40

Vi finder ud af noget, regner med at bestille den her en af dagene :0)


Besvar