Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt fyrrum på Fæøerne

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Tdali
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23 dec 2018 09:54
Mit fyr: Jaspi og biasi
Areal: 250
Brændsel: Olie og træ
Fremviser gerne i postnummer: 477
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af Tdali » 23 dec 2018 16:22

Varmepumpe var også en tanke jeg havde, men oliefyret er nyt (2,5 år) og fik fastbrænsleovnen for 6000kr (havde kostet 17000) den var på tilbud 😁 og jeg har adgang til tonsvis af gratis paller/træ, og syns selv det er rå hyggeligt at rode med det 😊
Jo her oppe er det mest vind og regn ikke det store af frost(Ikke som i DK)


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af Lintz » 23 dec 2018 16:39

Så du har altså fastbrændselsfyr og buffertank på 5000 l.
Dit spørgsmål er så bare - hvis jeg forstår det korrekt - Kan fyret levere nok varme til at få buffertank op i temp.
Du har 21 kw at gøre godt med for at varme 5000 l.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af calle » 23 dec 2018 16:57

De to grupper du skal kigge i er denne viewforum.php?f=183 og dette viewforum.php?f=51 De handler om fyring med træstykker, og det setup, som man behøver i den forbindelse.

Mvh Calle

calle

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af calle » 23 dec 2018 17:03

Tdali skrev:
23 dec 2018 13:38
Hejsa alle her inde, og tak for jeg kunne tilmelde mig siden, har brugt nogle dage med at læse igennem nogle af jeres spørgsmål om akku tank og exp tank og de værste ting om forskellige typer brændeovnen 😊
Nu er det sådan at jeg bor på færørene og vi har ikke den store erfaring og viden om akku/buffer tanke og derfor tilmeldte jeg mig her, i håb om at blive klogere og at få hjælp 😁
Men jeg er ikke helt klar over hvor jeg skal starte, hvilket chat er best til mig, jeg har planer om at bygge mit fyrrum om til/med brendeovn og akku tank.
Er det en venlig sjæl det kan lede mig til den/Det beste her inde
Vh tdali
Her er en tråd der handler om ombygning af en gammel olietank til akkutank (buffertank) viewtopic.php?f=51&t=4342&hilit=buffert ... 3%B8rrelse

Venlig hilsen Calle

Tdali
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23 dec 2018 09:54
Mit fyr: Jaspi og biasi
Areal: 250
Brændsel: Olie og træ
Fremviser gerne i postnummer: 477
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af Tdali » 23 dec 2018 17:10

Tak calle jeg tjekker dem 😊
Og til lintz, jeg har en 5000 L olie tank og en 300 L spiral tank, er rimelig sikker på at min 21 KW er for lidt, efter som alt jeg har læst her inde tyder på heller for stort end for lille, både tanke og ovne.
Har tegnet en idé om hvordan jeg ville bygge det, men kan ikke lægge billeder ind for de de er for store 🤔 arb som vvs og har adgang til mange ting biligt/brugt


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af Lintz » 23 dec 2018 17:20

Tdali skrev:
23 dec 2018 17:10

Har tegnet en idé om hvordan jeg ville bygge det, men kan ikke lægge billeder ind for de de er for store 🤔 arb som vvs og har adgang til mange ting biligt/brugt
Har du ikke mulighed for at reducerer dem i størrelse ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af calle » 23 dec 2018 17:39

Tdali skrev:
23 dec 2018 17:10
Tak calle jeg tjekker dem 😊
Og til lintz, jeg har en 5000 L olie tank og en 300 L spiral tank, er rimelig sikker på at min 21 KW er for lidt, efter som alt jeg har læst her inde tyder på heller for stort end for lille, både tanke og ovne.
Har tegnet en idé om hvordan jeg ville bygge det, men kan ikke lægge billeder ind for de de er for store 🤔 arb som vvs og har adgang til mange ting biligt/brugt
Du gør sådan her:

Gå ind på shrinkpictures.com. Gå ned midt på siden og vælg 50 procent. De andre instillinger passer. Find billedet du vil komprimere. Dobbeltklik på billedet. Nu er det valgt til komprimatoren. Tryk på resize. Tryk på download now. Bjælke kommer frem nede til venstre på din skærm. Klik på bjælken og du har det komprimerede billede. Oppe i venstre hjørne trykker du nu på filer.Derefter tryk på opret en kopi. Du vælger placering skrivebord, og navngiver billedet et vilkårligt navn. Tryk til slut gem. Det komprimerede billede ligger nu på dit skrivebord. Derfra er det nemt at finde, når du skal vælge det til dit indlæg her på Stoker Pro.

Venlig hilsen Calle

Tdali
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23 dec 2018 09:54
Mit fyr: Jaspi og biasi
Areal: 250
Brændsel: Olie og træ
Fremviser gerne i postnummer: 477
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af Tdali » 23 dec 2018 17:53

Nu fik jeg lagt nogle billeder ind 😊 og Ja alt skal byggest om som det kommer til at virke og jeg sparer mere olie 😊

Tdali
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23 dec 2018 09:54
Mit fyr: Jaspi og biasi
Areal: 250
Brændsel: Olie og træ
Fremviser gerne i postnummer: 477
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af Tdali » 24 dec 2018 11:20

20181223_162827.jpg
Kan ikke hitte ud af at rotere billede 🤔 vender på hovet her, men i gallari vender det rigtigt

Sådan - Hilsen Lintz :D
01.jpg

Tdali
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23 dec 2018 09:54
Mit fyr: Jaspi og biasi
Areal: 250
Brændsel: Olie og træ
Fremviser gerne i postnummer: 477
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Nyt fyrrum på Fæøerne

Indlæg af Tdali » 25 dec 2018 10:36

Tak lintz
Og glædelig jul til dig


Besvar