Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
pendec

Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af pendec » 19 dec 2018 23:08

Jeg blev lidt overrasket over at se, RTB fumus modeller nu kommer med pumpe og røgsuger, som nyt.

Ved godt min MGM Easy har det, og det er da fedt nok men spændende er da , at det er det nye in.
Nu begynder valget ikke bare at føles godt men rigtig godt, når man nu er med på det nye smarte.

Så mangler der jo bare tryk ekspansionen, som også er med på MGM Easy, og har vist sig at klare behovet til 180m2 og en masse gulvvarme.

Det må være det nye in/trend, på pillefyr? Tænker man har været på messe og set andre blamere sig der.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af MichaelK » 20 dec 2018 21:21

Ja, røgsuger er der nu nogen der har kørt med i flere år (Siden 2007) :P

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af pendec » 20 dec 2018 21:28

MichaelK skrev:
20 dec 2018 21:21
Ja, røgsuger er der nu nogen der har kørt med i flere år (Siden 2007) :P
haha, det tror jeg gerne. Det lyder i hvert fald som det sparer for en ny skorsten, og synes også jeg kan se det sparer ens fyrrum for askestøv , når der er sug på når man åbner :)

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af Troldmand. » 20 dec 2018 21:31

Alle de der nye trend`s på pillefyr. Røgsuger, natsænkning og jeg skal komme efter dig. Giver det nogen besparelse i pilleforbrug, eller er det bare salgsgas?

pendec

Re: Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af pendec » 20 dec 2018 21:45

Troldmand. skrev:
20 dec 2018 21:31
Alle de der nye trend`s på pillefyr. Røgsuger, natsænkning og jeg skal komme efter dig. Giver det nogen besparelse i pilleforbrug, eller er det bare salgsgas?
Jeg kom fra noget lort i 2018(hehe, er flyttet til 2019 lyder det som), som jeg tabte gejsten med og ikke kunne regulere mere, så jeg mener den røg op i 3 sække på bio18, nu bruger jeg nok 26-30kg tror jeg. Jeg kan så kun fylde 2 sække på men tidspunkt for opfyldning rykker med 2-3 timer her hver aften, så jeg må smide en sæk på, for at korrigere og så 2 på om morgenen :) Som udgangspunkt er det svært for mig at sige, røgsuger tror jeg på hjælper. Ekspansion i fyr, begrænser nok for nogle hvis de stadig gik efter 15kW modellen og har størrere tryk behov og liter.
Det er da ellers smart nok det hele sidder i fyr, så er det jo næsten bare nye tynde rør man får udenfor, så skal resten bare renoveres, så er alt i stål/??? eller hvad de nye rør er. De nye fyr kører jo også med lavere røgtemp. og nok også lav kW :)
43243.JPG

Den kørte så med 78-85 RT de første dage jeg fik det, så måske noget som skal renses, jeg ikke ved.


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af Troldmand. » 20 dec 2018 21:57

pendec skrev:
20 dec 2018 21:45
Jeg kom fra noget lort i 2018(hehe, er flyttet til 2019 lyder det som), som jeg tabte gejsten med og ikke kunne regulere mere, så jeg mener den røg op i 3 sække på bio18, nu bruger jeg nok 26-30kg tror jeg. Jeg kan så kun fylde 2 sække på men tidspunkt for opfyldning rykker med 2-3 timer her hver aften, så jeg må smide en sæk på, for at korrigere og så 2 på om morgenen :) Som udgangspunkt er det svært for mig at sige, røgsuger tror jeg på hjælper. Ekspansion i fyr, begrænser nok for nogle hvis de stadig gik efter 15kW modellen og har størrere tryk behov og liter.
Det er da ellers smart nok det hele sidder i fyr, så er det jo næsten bare nye tynde rør man får udenfor, så skal resten bare renoveres, så er alt i stål/??? eller hvad de nye rør er. De nye fyr kører jo også med lavere røgtemp. og nok også lav kW :)
43243.JPG
Den kørte så med 78-85 RT de første dage jeg fik det, så måske noget som skal renses, jeg ikke ved.
Jeg havde også røgsuger på min gamle kedel magen til din. Det vil sige, den blev kun brugt, når der blev renset fyr. Mit fyr brugte som dit, ca. 30 kg. i døgnet. Sammenlignet med varmepumpens forbrug, undrer det mig hvor de 30kg blev af. Varme blev de i hvertfald ikke til.

Du kan kun fylde to sække på. Du skal da have min fjern-pilletank, den tog ca 2,5 palle af gangen. Og ved du hvad... Den er gratis. Snegle (ca8m) 2 gearmotor og alt muligt anden styring følger med. Hjælper gene med at læsse den på traileren efter jul ;-)

pendec

Re: Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af pendec » 20 dec 2018 22:01

Troldmand. skrev:
20 dec 2018 21:57
Du kan kun fylde to sække på. Du skal da have min fjern-pilletank, den tog ca 2,5 palle af gangen. Og ved du hvad... Den er gratis. Snegle (ca8m) 2 gearmotor og alt muligt anden styring følger med. Hjælper gene med at læsse den på traileren efter jul ;-)
Jeg har denne,
12345.JPG
Er taget fra lige nu men kommer måske på igen, har fået en Autodims til at tænde/slukke når silo skal fylde op.

Men tak for tilbuddet , kan dog slet ikke forestille mig at køre med 8 meter silo rør, synes 1.5mtr i bilen var nok, da den blev skiftet.

Hmmm, du taler vist pillesug? og ikke almindelig snegl der?

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Nye RTB fumus og MGM-Easy løsninger

Indlæg af Troldmand. » 20 dec 2018 22:11

pendec skrev:
20 dec 2018 22:01
Jeg har denne,
12345.JPG
Er taget fra lige nu men kommer måske på igen, har fået en Autodims til at tænde/slukke når silo skal fylde op.

Men tak for tilbuddet , kan dog slet ikke forestille mig at køre med 8 meter silo rør, synes 1.5mtr i bilen var nok, da den blev skiftet.

Hmmm, du taler vist pillesug? og ikke almindelig snegl der?
Ingen pillesug. Rigtig snegle.
Det har kørt perfekt i mange år. Så lige hvad du har brug for. De der "autodims" har jeg nogen i overskud af.
Husker ikke pt. hvad de hedder, men det kan jeg hurtigt finde ud af. Tror jeg har 3. Nogle helt nye.
Har også èn lang snegl på nok 10m, som jeg husker passer den til at køre i et kloakrør.

Den i linket har jeg mindst to af. 2 af dem ubrugte.

http://www.ampero.eu/en/level-sensors/4 ... 50vac.html


Besvar