Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
pendec

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af pendec »

thomas larsen skrev: 18 dec 2018 19:00 Nej det blev jeg desværre ikke klogere af da der jo som du selv skriver ikke er svaret.. har nemlig bare problemer med mit stadig.. og kan ikke finde nogle som kan indregulere det..
ahh, nu ringer der en klokke.. Du havde manglende tryk sidste år på de forskellige kredse?

Så ny pumpe har ikke løst noget, og dine flowmåler ser stadig ringe ud, det er jo længe siden?

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af thomas larsen »

ja lige præsis.. jo en ny pumpe har hjulet en hel del på flowet... da det er den støreste man kan få. har fået en 25/60-130 på nu hvor den før kørte 25/40-130.. men nu mangler bare en indregulering af systemet.. nogle siger jo bare alle kredse skal åbnes fuld og derefter regulere så de flower ens i alle kredse, men syntes ikke det fungere efter hensigten, nogle rum er meget varme andre kolde, til trods for de flower ens.. så er ved at give op til at få det til at fungere korrekt.. så mangler en der har viden til at få det til at køre..
pendec

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af pendec »

thomas larsen skrev: 18 dec 2018 19:35 ja lige præsis.. jo en ny pumpe har hjulet en hel del på flowet... da det er den støreste man kan få. har fået en 25/60-130 på nu hvor den før kørte 25/40-130.. men nu mangler bare en indregulering af systemet.. nogle siger jo bare alle kredse skal åbnes fuld og derefter regulere så de flower ens i alle kredse, men syntes ikke det fungere efter hensigten, nogle rum er meget varme andre kolde, til trods for de flower ens.. så er ved at give op til at få det til at fungere korrekt.. så mangler en der har viden til at få det til at køre..
Siden sidst, så har jeg læst at flow måler IKKE skal stå ens, nu størrere areal nu mere flow til den pågældende kreds.

Jeg har tilfældigvis mere flow på mit badeværelse og jo, det er da også varmere derude end de andre, som er ens i areal og mindre flow på dem.

Hvis du kan justere ud fra det princip, så kan du jo vurdere rum og give højere flow på de store areal, og mindre til f.eks badeværelse (går ikke ud fra du har 70m2 bad :) )
I hvert fald værd at prøve indtil du kan finde en vvs'r som kan sit gulvvarme, og ikke en hjemmelavet ting :)

Men ellers, ring til dem og så giv dem en chance, der må da følge garanti og en 8-14 dages betalings frist, det kan du jo bede om, og kan du ikke mærke forskel på 3-4 dage, så er det jo at kræve de fixer hvad de troede virkede?
Du skal vel ikke betale for en opgave ikke fuldført? eller? Det skal du sikre dig, at de ikke kun tager per time men også for garanti at opgaven er løst , det er vel godt at få på plads.
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af thomas larsen »

ja jeg har også prøvet at juster lidt på flowet, så dem det ikke har så meget line får mindre flow..

de skiver jo 3500 kr for at indregulere gulvvarme, og yderlige 500 kr, fordi jeg bor uden for de 50 km, hvilket jo i og for sig er fair nok.. de skal bruge ca 3 til 4 timer til at indregulere, hvor de siger den første 1.5 time er for at deres apparat kan finde de forskellige længder og forbrug, og de så kan juster derud fra.. ja går da ud fra det er normal princip som alle andre firmaer, at der kommer en regning efterfølgende, de har ikke nævnt andet endnu da.
thermik
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af thermik »

Du skal kende længden på dine slanger for du kan indregulere mange levrandøre af styringer har så et skema hvor man kan aflæse hvordan de forskellige grupper skal stå i forhold til den længste slange.

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af thomas larsen »

Ja men da det er et hus vi har overtaget for nogle år siden kender vi ikke til længderne på de forskellige kredse.
thermik
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af thermik »

thomas larsen skrev: 19 dec 2018 16:37 Ja men da det er et hus vi har overtaget for nogle år siden kender vi ikke til længderne på de forskellige kredse.
På nogle slanger står der et mål, hvis nu man var heldig at men kunne se målet på frem og retur ?
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af thomas larsen »

har jeg skam tjekke, men det hele er så intergeret at det ikke er muligt..
skrot1

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af skrot1 »

Hvis gulvvarmen er støbt i beton, ligger det normalt med 3,3 meter pr. Kvm. Groft sagt. Mvh
skrot1

Re: Erfaringer med www.perfektgulvvarme.dk

Indlæg af skrot1 »

Google gulvarmeslanger pr kvm... så kan man ca regne det ud

Besvar