Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Haster: Viessmann oliefyr

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Hans41
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 08 nov 2018 16:38

Haster: Viessmann oliefyr

Indlæg af Hans41 » 29 nov 2018 16:41

Hej

Jeg har et stort problem med et kondenserende oliefyr. Det er et viessmann af modellen Vitoladens 333F. Det går på fejl, noget med fyringsautomat lukket.

Det er blevet repareret for samme fej for 3-4 uger siden af vvs'er. Og ny står det nærmest og hopper og danser, når det går igang. Jeg har ladet mig for af flere fagfolk, at det rent ud sagt er et bøvlet fyr, som er super svært at servicere og indstille. Jeg har prøvet forgæves at få fat på viessmann for at få en ekspert på, de ringer ikke tilbage.

Det står hos min mor, som for det ikke skal være løgn, bor på nordlangeland. Jeg fik fyret installeret for ja ca. 5 uger siden, hvor der stod.et gammelt oliefyr i forvejen. Havde overvejet et pillefyr, men syntes at det skulle være nemmere at have med at gøre, når det er til en ældre dame. Det blev så alligevel bøvlet!

Er der nogen, der kender en, der kan reparere sådan et fyr? I omegnen af fyn?

På forhånd tak


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Re: Haster: Viessmann oliefyr

Indlæg af pso » 30 nov 2018 20:56

Hvis det er et nyt fyr så skal VVS som installeres jo lave det på garanti, vil/kan han ikke så anmeld ham til forbrugerklagenævnet og klag til importøren, er det en brugt installation ja så er gode råd dyre.

Hans41
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 08 nov 2018 16:38

Re: Haster: Viessmann oliefyr

Indlæg af Hans41 » 02 dec 2018 01:01

Ja det er desværre et brugt fyr. Men har snakket med viessmann, og Ellinge Smedje skulle kunne hjælpe. Så det håber vi på, ja ellers er gode råd dyre. Men tak for din respons


Besvar