Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gulvvarme styring af flere kredse i samme rum

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Ljo007
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 jun 2018 22:45
Givet likes: 1 gang

Gulvvarme styring af flere kredse i samme rum

Indlæg af Ljo007 » 27 jun 2018 22:58

Hej,
Er kommet i tvivl om følgende er muligt. Vi skal etablere gulvvarme i en større køkken/alrum på ialt 55 m2.
Tænker dette kræver 3 kredse. Men jeg ønsker styring af alle 3 kredse samtidig med 1 rum termostat.

Hvordan sikre jeg mig dette, og kan/må man koble flere kredse til samme fordeler-altså et udtag?, og hvordan gøre man dette?.

Samlet set står jeg overfor en total gulv renovering ar et 11/2 plans hus på 250 m2. Jeg kommer op, på totalt 14 kredse. Så kunne jeg koble flere kredse på samme fordeler-udtag, så ville det hjælpe betragteligt.

Håber nogen herinde kan hjælpe mig med et svar, tak


pendec

Re: Gulvvarme styring af flere kredse i samme rum

Indlæg af pendec » 27 jun 2018 23:06

Jeg ved ikke om du kan rent strømmæssigt men med et Danfoss LinkCC system kan du styre 3 kredse med en rum temp, hvis det er sådan en løsning du vil vælge.

Det fungerer nok også med andre anlæg, som er mere en 1-til-1 . Mit første rum temp styring havde, som du nævner, en rum temp tildelt til en aktuator, og jeg mener ikke jeg kunne kortslutte dem i kontrol boks. Det er vel et spørgsmål om amp som gives til en aktuator kreds, selvom det er 12/24 eller 220v aktuator.

Besvar