Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt anlæg taber tryk

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
hindsgavl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29 mar 2018 20:16
Mit fyr: BS+ 16 Kwh
Areal: 210
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 7,5
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Nyt anlæg taber tryk

Indlæg af hindsgavl » 12 jun 2018 19:35

Beklager hvis dette spørgsmål har været på flere gange, men har forsøgt med søgefunktionen først uden at finde svar på det hele.

Mit problem er dette:
Jeg har lige udskiftet mit pillefyr til et nyt, og i den forbindelse også skrottet den gamle åbne ekspansion til fordel for en lukket. Det gamle system kørte upåklageligt, bortset fra luft der ikke så gerne ville ud. Udskiftet fordi jeg gerne ville af med en vandbeholder på loftet som måske en dag bliver utæt.

Hele baduljen blev monteret, og der blev efterfølgende fyldt vand på anlægget, og så vidt jeg kan se er der ingen utætheder. Jeg havde heller ingen utætheder før, så utætte samlinger anser jeg ikke (i første omgang) som synderen. Den har smidt ca 1 bar tryk på et par timer her til eftermiddag (1,5 til 1,0)

Anlægget er monteret med flere automatiske udluftere, da huset har en uheldig "luft i rørene statistik", men de burde jo kun lukke luft ud, hvilket selvfølgelig også har indflydelse på trykket.

Jeg har naturligvis en sikkerhedsventil monteret.

Jeg håber bare der stadig lukkes luft ud rundt omkring i systemet - men er noget i tvivl om hvor længe jeg skal forvente dette står på.
Trykekspansionen er hul når jeg banker på den.

Nogen gode forslag eller ide'er er meget velkommen.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nyt anlæg taber tryk

Indlæg af Lintz » 12 jun 2018 19:41

Gætter på at der stadig er luft i systemet - Giv auto udlufterne en chance. Luft kan være noget genstridig at få ud af systemet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

hindsgavl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29 mar 2018 20:16
Mit fyr: BS+ 16 Kwh
Areal: 210
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 7,5
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Nyt anlæg taber tryk

Indlæg af hindsgavl » 12 jun 2018 21:00

Også min tanke..... Lige til jeg gik en tur i kælderen hvor der var vand på gulvet. En af flowmålerne på gulvvarmeanlægget var revnet. I med en prop, og så håber jeg det var det....


Besvar