Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Afmontere/skifte telestat paa pannex gulvvarme system?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Nicklas87
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2018 13:57

Afmontere/skifte telestat paa pannex gulvvarme system?

Indlæg af Nicklas87 » 09 maj 2018 11:39

Hej, jeg har et pannex gulvvarme system. I de her dage hvor det er blevet varmt ligger jeg maerke til at jeg ikke kan slukke for gulvvarmen i stuen. Der er stadig gennemloeb. Hvilket goer livet lidt haardt. Jeg tror telestaten er gaaet i stykker. Den drypper ogsaa. Jeg vil gerne udskifte den, eller som minimum skifte den med den ved siden af til badevaerelset. Kan jeg nemt goere det? Og hvordan ?


kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Afmontere/skifte telestat paa pannex gulvvarme system?

Indlæg af kivi » 09 maj 2018 19:55

De fleste telestater er lige til at klikke eller dreje af, nedenunder sidder en stift som kan have sat sig fast i åben stilling.

Et let slag med en hammer på stiften hjælper ofte.
Mvh. Ole

pendec

Re: Afmontere/skifte telestat paa pannex gulvvarme system?

Indlæg af pendec » 09 maj 2018 22:29

Jeg har selv haft pannex systemet, og drypper den ved telestat, så har du nok fået løsnet stiften i forsøg på at få den til at bevæge? Der skal du have telestat af, gøre som kivi siger, massere (med hammer) på stiften, skrue den fast og så kan du bagefter med enden af hammer, så også trykke på stiften og se den bevæger sig som bekræftelse på det har hjulpet.

Hvis det præcis samme som jeg havde, så har du en hvid kontrol boks, som telestat og pumpe er tilsluttet. Og når alle x antal telestater er deaktiveret, så burde din pumpe også slukke.


Besvar