Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gulvvarme problem med varme

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Claus D Christensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 sep 2017 19:36

Gulvvarme problem med varme

Indlæg af Claus D Christensen » 23 sep 2017 19:53

Hej

Jeg har sluttet gulvvarme 3 kredse til mit pillefyr.

Den første kreds starter med det samme jeg beder om det. Fin varme i gulvet.

Den anden kreds starter med at sende varme ud, men stopper et sted i slangen, ingen varme retur.

Den sidste kreds sker der ikke noget overhovedet.

Er der nogen som har erfaring med dette, evt udluftning, andre problemer.

Hvis jeg starter med den sidste kreds bliver fremløbet fra fyret ikke engang varmt.

Venlig hilsen Claus.


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Gulvvarme problem med varme

Indlæg af John Skov Jensen » 23 sep 2017 20:25

Det lyder som luftlommer
Pumperne på max og så prøve at åbne for en kreds af gangen

pendec

Re: Gulvvarme problem med varme

Indlæg af pendec » 23 sep 2017 21:20

Her lukker jeg for alle pumper, åbner for termostat på max, sætter eksternt vand til, og fylder nyt vand igennem systemet, det lader jeg køre i nogle minutter (1-2 minutter) , jeg skifter så mellem hver kreds, og åbner lukker hvert enkelt.

Du kan også komme ud for at flowmåler sidder forkert, og hvis denne så ikke viser et tryk når du åbner/lukker for en kreds, så prøv at dreje flowmåler hovedet (ikke skrue) altså platikken. Har du aktuator på, så pil den af , så er du sikker på den kreds er pivåben. afhængig af dine aktuator type, så kan nogle i slukket tilstand være pivåbne andre er lukket uden strøm har jeg læst, det skal jeg så ikke gøre mig stærk i, da jeg har fjernet mit lige pt og kører på plastik skruer så jeg selv åbner/lukker hver kreds.

Efter jeg har skyllet alle min 4 kredse igennem , uden pumper tændt, så er flow rimelig fint derefter.

Sådan gør, det synes jeg virker fint. Fik det afprøvet forrige år hvor en vvs'r tømte det og ikke fyldte dem op igen.

EDIT: Nu har jeg egentlig glemt om pumpen til gulvvarme slukkes, og om det ikke kun er hovedpumpen som stoppes mens jeg fylder på :oops: Du kan jo i hvert fald se trykket på flowmålere.
Last edited by 1 on pendec; edited 23 times in total

Claus D Christensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 sep 2017 19:36

Re: Gulvvarme problem med varme

Indlæg af Claus D Christensen » 23 sep 2017 21:24

John Skov Jensen skrev:Det lyder som luftlommer
Pumperne på max og så prøve at åbne for en kreds af gangen
Tak for dit svar, har prøvet med der sker ikke noget.

Claus D Christensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 sep 2017 19:36

Re: Gulvvarme problem med varme

Indlæg af Claus D Christensen » 23 sep 2017 21:26

pendec skrev:Her lukker jeg for alle pumper, åbner for termostat på max, sætter eksternt vand til, og fylder nyt vand igennem systemet, det lader jeg køre i nogle minutter (1-2 minutter) , jeg skifter så mellem hver kreds, og åbner lukker hvert enkelt.

Du kan også komme ud for at flowmåler sidder forkert, og hvis denne så ikke viser et tryk når du åbner/lukker for en kreds, så prøv at dreje flowmåler hovedet (ikke skrue) altså platikken. Har du aktuator på, så pil den af , så er du sikker på den kreds er pivåben. afhængig af dine aktuator type, så kan nogle i slukket tilstand være pivåbne andre er lukket uden strøm har jeg læst, det skal jeg så ikke gøre mig stærk i, da jeg har fjernet mit lige pt og kører på plastik skruer så jeg selv åbner/lukker hver kreds.

Efter jeg har skyllet alle min 4 kredse igennem , uden pumper tændt, så er flow rimelig fint derefter.

Sådan gør, det synes jeg virker fint. Fik det afprøvet forrige år hvor en vvs'r tømte det og ikke fyldte dem op igen.

EDIT: Nu har jeg egentlig glemt om pumpen til gulvvarme slukkes, og om det ikke kun er hovedpumpen som stoppes mens jeg fylder på :oops: Du kan jo i hvert fald se trykket på flowmålere.
Hej. Tak for dit svar, det lyder som noget der skal prøves i morgen icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Gulvvarme problem med varme

Indlæg af John Skov Jensen » 23 sep 2017 21:27

Claus D Christensen skrev:Tak for dit svar, har prøvet med der sker ikke noget.
Så skal du prøve det Pendec skriver hvis du har mulighed for det

Claus D Christensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 sep 2017 19:36

Re: Gulvvarme problem med varme

Indlæg af Claus D Christensen » 26 sep 2017 21:52

Claus D Christensen skrev:
Hej. Tak for dit svar, det lyder som noget der skal prøves i morgen icon_cheesygrin.gif
Claus D Christensen skrev:Hej. Tak for dit svar, det lyder som noget der skal prøves i morgen icon_cheesygrin.gif
Hej igen. Du havde ret, flowmåler sad forkert. Startede med at skylle systemet igennem, hvor der kom rigtig meget luft ud, men stadig ingen varme og nu heller ikke i den første kreds. Jeg fik fat i et fordelerrør med flowmåler på så jeg kunne se hvordan den så ud indeni. Skruede på flowmåler glasset så der kom hul til syne. Bingo. Hjem og skrue og igen mere luft skal ud, men der er flow igennem nu :lol: . Jeg takker


Besvar