Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stoker + Fastbrændsel + Akkumuleringstank

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Huxie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 nov 2016 17:29
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: Atmos DC25 - Ksm 275
Brændsel: Flis, træpiller, fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 7950

Stoker + Fastbrændsel + Akkumuleringstank

Indlæg af Huxie » 20 nov 2016 13:33

Hej Proffer..

Jeg har de seneste dage været meget, meget, meget i tvivl om hvordan jeg skulle lave mit fyrrum. Jeg har søgt meget på nettet, set mange diagrammer, men det er som om jeg ikke har fundet lige akkurat den løsning jeg har ledt efter endnu.

Intet af følgende er sluttet til endnu, så det er med at få startet rigtigt. Jeg skal prøve at gøre det simpelt:

Atmos DC25 kW fastbrændselsfyr
KSM-Multistoker F Auto 19 kW
1200 Liters akkumuleringstank

Jeg ønsker følgende: Når jeg fyrer i stokeren, skal akkumuleringstanken by-passes, så den kører direkte på centralvarmen. Min idé var så, at når jeg fyrer i mit fastbrændselsfyr åbner jeg magnetventilen ved bunden af akkumuleringstanken, og tillader dermed "restenergien" at gå i tanken istedet. Jeg vil så lave sådan, at magnetventilen først lukker igen, når føleren i toppen af tanken måler under en given værdi, og stokeren finder selv ud af at der er behov for varme igen.

Jeg er ikke den store tegner, men jeg håber at jeg har formået at gøre mig forståelig med lidt copy-paste arbejde.

Det kan være det jeg har tegnet er bindegalt, jeg er trods alt bare elektriker - Jeg tager imod alle forslag og rettelser med kyshånd.
Fyrrum - Udkast 1.png


Besvar