Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp til gulvvarme

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Re: Hjælp til gulvvarme

Indlæg af Carslen » 08 nov 2016 12:47

Pumpen er en PWM styret pumpe, så den skal styres udefra. Der må være noget i styringen der kan det.
Dit gulvvarme fremløb er 32 grader, så du skal kunne mærke at de øverste rør er varme på alle kredse, ellers er der ikke cirkulation. 32 grader er måske lidt i underkanten. Hvis du har trægulv må gulvoverfladen ikke overstige 27grader(eller hvad producenten siger)
Har du nedstøbt gulvvarme eller let gulvvarme?
Hvor sidder dine radiatorer tilkoblet?
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html


kean
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 nov 2016 21:31

Re: Hjælp til gulvvarme

Indlæg af kean » 08 nov 2016 13:07

Carslen skrev:Pumpen er en PWM styret pumpe, så den skal styres udefra. Der må være noget i styringen der kan det.
Dit gulvvarme fremløb er 32 grader, så du skal kunne mærke at de øverste rør er varme på alle kredse, ellers er der ikke cirkulation. 32 grader er måske lidt i underkanten. Hvis du har trægulv må gulvoverfladen ikke overstige 27grader(eller hvad producenten siger)
Har du nedstøbt gulvvarme eller let gulvvarme?
Hvor sidder dine radiatorer tilkoblet?

Hvad skal jeg så gøre hvis/når der ingen cirkulation er, er det puumpen som ikke køre ordenligt? Skyldes det luft i systemet, eller andet? Men hvorfor bliver gulvene så lidt lune og i det ene rum bliver det "varmt" som det skal ?
Gulvarmen er nedstøbt i beton, og alle gulve er med klinker.

Jeg prøvede her til morgen at skrue fremløbet op til 37-40grader, for så at se hvad om der er nogle ændringer når jeg kommer hjem ved 16.30 tiden.

På billedet der viser ventilen under telestaten, skal jeg prøve at skrue alle de "gule" ringe helt op i toppen af sølv stiften? (Så er er der fuldt åbent til kredsen hvis den er i toppen af stiften ikke? )

kean
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 nov 2016 21:31

Re: Hjælp til gulvvarme

Indlæg af kean » 08 nov 2016 13:43

Når jeg skal udlufte min gulvvarme står der i manualen følgende: 6.2 Luk frem- og returløbsventilen fra varmeforsyningsanlægget. - og et billede som vedhæftede.. Er det et sted på installationen ved telestatnerne og pumpen jeg skal lukke, det synes jeg ikke rigtig jeg kan nogle steder? Eller er det et helt andet sted man lukker for disse ventiler ?

Mvh. Kean
Vedhæftede filer
Udklip.JPG

Klogeaage
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 03 mar 2015 19:17
Mit fyr: Scotte 10 Kw, BS 1016, V7 styring
Areal: 114
Brændsel: Ca 5 T.
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Hjælp til gulvvarme

Indlæg af Klogeaage » 09 dec 2016 18:29

Fik du varme på hytten?


Besvar