Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny radiator installation

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Ny radiator installation

Indlæg af neonus » 10 feb 2008 20:45

Hej.

Varmen i vores "nye" hus er et 1-streng system hvilket bevirker at varmen ikke komer helt ud til sidste radiator.

Altså skal vi have lavet skidtet om. Desværre er radiatorerne af typen med kun bundpropper - altså skal de vel skiftes da de for mig ser ud som om det er lavet kun til 1-strengs systemet.

Kan man selv installere de nye radiatorer? Det er intet problem for mig at hænge dem op og føre sort jernrør op i skunken på 1. sal. Krybekælderen vil jeg ikke ned i (FØJ). Jeg forestiller mig at køre installationen i noget forisoleret pex rundt i skunken - det er så samlingerne af de forskelige rør jeg er i tivl om. Samt hvad der ellers skal bruges af expansions beholdere, ventiler osv. Er der nogle, somkan hjælpe?


levi

Re: Ny radiator installation

Indlæg af levi » 10 feb 2008 20:49

neonus skrev:Hej.

Varmen i vores "nye" hus er et 1-streng system, hvilket bevirker at varmen ikke komer helt ud til sidste radiator.

Altså skal vi have lavet skidtet om. Desværre er radiatorerne af typen med kun bundpropper - altså skal de vel skiftes da de for mig ser ud som om det er lavet kun til 1-strengs systemet.

Kan man selv installere de nye radiatorer? Det er intet problem for mig at hænge dem op og føre sort jernrør op i skunken på 1. sal. Krybekælderen vil jeg ikke ned i (FØJ). Jeg forestiller mig at køre installationen i noget forisoleret pex rundt i skunken - det er så samlingerne af de forskelige rør jeg er i tivl om. Samt hvad der ellers skal bruges af expansions beholdere, ventiler osv. Er der nogle, somkan hjælpe?
Du skal da netop udnytte at du har krybekælder - det gir en meget flottere installation.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Re: Ny radiator installation

Indlæg af neonus » 11 feb 2008 12:16

Hej levi.

Det er bare alt andet end hyggeligt at ligge dernede og "krybe" rundt. Der ligger en herlig stank af død mus samt højden er flere stede ikke mere end 30-40 cm.

Men hvad enten rørene skal føres over loftet eller under gulvet vil jeg gerne have en idé om, hvad jeg skal bruge af stumper samt hvad det egentligt kommer til at koste.


Besvar