Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp til CTC kedel og anbefaling af VVS-mand

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
HMolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 okt 2015 08:43

Hjælp til CTC kedel og anbefaling af VVS-mand

Indlæg af HMolle » 14 okt 2015 09:05

Hej alle

Jeg skal overtage hus her til den 30/10 (juhu!) og der er installeret en nyere CTC kedel (10 år gammel, formoder det er en CTC-950)
Der er lavet en nyere tilbygning til huset i 70'er med et badeværelse i. Alle vandinstallationer i det badeværelse forsynes via en EL-vandvarmer i kælderen under tilbygningen. Der er ca 20 meter fra bryggerset/fyrrummet til EL-vandvarmeren.

Den første tanke jeg får er, hvorfor helv*de er VVB ikke tilsluttet olie kedlen? El var selvfølgelig billigere dengang men alligevel.
Kan det betale sig at få flyttet VVB ud i fyrrummet og tilkoble kedlen? Beholderen skal alligevel skiftes da den er utæt.

Eller er der en ide med at køre det særskilt, udover jeg kan slukke helt for fyret i sommerperioden.

Ja det er mit første oliefyr :)

Hvilke VVS firma kan i anbefale i Smørum området (2765) der eventuelt kan kigge på installationer og montering af ny VVB?

Rigtig god dag.


xkfc

Re: Hjælp til CTC kedel og anbefaling af VVS-mand

Indlæg af xkfc » 14 okt 2015 17:15

Ud med skidtet og ind med et pillefyr icon_cheesygrin.gif
Nu kommer det naturligvis an på så mange ting, men økonomisk henter man jo 60% på opvarmning, og så kan der jo også være en del at hente på det varme vand.
Jo før man får pillefyr, jo før sparer man penge. Er det fordi man ikke gider makke med det, kan det i dag stilles sådan an, at man intet skal røre, piller blæses ind i tank der selv føder fyret, en årlig gennemgang af servicemontør, så er eneste udestående asketømning, og afhængig af forbrug så er det et par gange om året ud over servicebesøget.
Det naturligvis dyrere at få det lavet fuldautomatisk, men typisk er tilbagebetaling 1,5-2år, det kunne man jo bare strække til 4år.

Hilsen Kenneth

nemocharley

Re: Hjælp til CTC kedel og anbefaling af VVS-mand

Indlæg af nemocharley » 14 okt 2015 18:22

+ der ved udskiftning er mulighed for energitilskud.

HMolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 okt 2015 08:43

Re: Hjælp til CTC kedel og anbefaling af VVS-mand

Indlæg af HMolle » 15 okt 2015 11:17

Hehe.
Jeg har godt overvejet at udskifte kedlen til et pillefyr, dog venter jeg lige et års tid. Jeg skal have fastlagt vores egentlige energiforbrug og så udskifte fyret ifm. en bryggers renovering.

Jeg er tilhænger af fuldautomatiske anlæg, og betaler gerne ekstra for det :)

Nogle anbefalinger af en ferm vvs'er det også ved noget om pillefyre ude i området? :)


Besvar